۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
تزریق واکسن کرونا به شهروندان ایرانی در ترکیه کذب است | مردم فریب این تبلیغات را نخورند
رئیس هیات ‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی

تزریق واکسن کرونا به شهروندان ایرانی در ترکیه کذب است | مردم فریب این تبلیغات را نخورند

رفیعی، رئیس هیات ‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در واکنش به تبلیغات برخی دفاتر و آژانس های فروش بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه و تزریق واکسن کرونا گفت: وقتی ترکیه هنوز برای شهروندان خود واکسن کرونا تزریق نکرده است چطور می‌تواند برای مسافران خارجی و ایرانی واکسن تزریق کند.

به گزارش خبرنگار بازار، حرمت‌الله رفیعی رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفتگو با شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که آیا تبلیغ «تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا» از سوی برخی آژانس ها صحت دارد؟ گفت: اولا که باید بگویم این تبلیغ مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی نبوده و قطعا جعلی است و به اعتقاد بنده این اقدام برای جمع آوری فالور بوده و باید اذعان کرد که این تبلیغ به هیچ عنوان مورد تایید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیست. 

وی با اشاره به اینکه شاید تبلیغ این مورد را باید اینطور به فال نیک گرفت که مردم بدانند به هر تبلیغی در فضای مجازی اعتماد نکنند اظهار داشت: چطور ممکن است وقتی ترکیه هنوز برای شهروندان خود واکسن کرونا تزریق نکرده است بتواند برای مسافران خارجی و ایرانی واکسن تزریق کند.

رفیعی تاکید کرد: این تبلیغ و تور به احتمال زیاد نمی‌تواند کار یک آژانس و دفاتر خدمات مسافرت هوایی باشد چرا که ما آژانسی نداریم که در سه نقطه کشور شعبه داشته باشد. اما به هر حال این اقدام یک تبلیغ ناپسند بوده است که باید به مردم تاکید کنیم که فریب تبلیغات این چنینی را نخورند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، چند روز پیش فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در مجلس این کشور اعلام کرده بود که در ماه جاری ۱۰ میلیون و به احتمال زیاد ۲۰ میلیون واکسن کرونا تامین خواهیم کرد. او گفته بود که در ماه ژانویه ۲۰ میلیون و در فوریه نیز ۱۰ میلیون واکسن کرونا دریافت خواهیم کرد و درصدد افزایش بیشتر این تعداد هستیم.

این خبر کافی بود تا آژانس های مسافرتی در داخل کشور به صورت محدود تبلیغات خود را برای جذب مسافر به ترکیه آغاز کنند. آنها در تبلیغات خود از شهروندان و مسافران ایرانی که تمایل دارند به ترکیه سفر کنند اعلام کرده اند که با پرداخت ۱۲ میلیون تومان می توانند با سفر به ترکیه واکسن کرونا را نیز تزریق کنند. آنها با این اقدام در حقیقت تلاش دارند تا به مسافران ایرانی این پیام را بدهند که شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم واکسن کرونا را تزریق کرده اید و هم اینکه با سفر به ترکیه از مناطق دیدنی و مختلف این کشور بازدید کرده اند.

اگر چه این روزها با آغاز تزریق واکسن کرونا در برخی کشورهای اروپایی این نوید به صنعت گردشگری داده شده است اما خبر دیروز روحانی رئیس جمهور نیز مبنی بر صدور دستور برای خرید واکسن کرونا از چند کشور مختلف تا حدودی می تواند این برنامه آژانس های مسافرتی را برای اجرایی کردن این حربه برای جذب مسافر از بین ببرد.

کد خبر: ۵۹٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha