۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
رشد ۴.۹ درصدی بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر تا ۶ سال آینده
چرم مصنوعی میکرو فایبر؛ جایگزینی مناسب برای چرم‌ های طبیعی

رشد ۴.۹ درصدی بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر تا ۶ سال آینده

چرم مصنوعی میکرو فایبر یک چرم گیاهی است که به دلیل عملکرد بالایی که دارد در صنایع پوشاک، مبلمان و خودرو می تواند جایگزین مناسبی برای چرم طبیعی باشد. به همین دلیل پیش بینی می شود تا ۶ سال آینده، بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر به میزان ۴.۹٪ رشد کند.

بازار؛ گروه صنعت: چرم میکرو فایبر نوعی چرم مصنوعی است که در آن بسته های ریز الیاف بسیار ریز و رزین پلی اورتان با درجه بالا با هم ترکیب می شوند تا از ساختار بی نهایت کوچک چرم تقلید کنند.  جالب است بدانید روشی که برای ایجاد چرم میکرو فایبر به کار رفته است، به نحوی است که محصول نهایی دارای ساختار آمینه مشابه و تقریباً یکسان با چرم اصل است!

کارشناسان جهانی می گویند: چرم میکرو فایبر یک فناوری نسبتاً جدید در بازار است که به تازگی در چندین کاربرد گنجانده شده است. از سوی دیگر پیش بینی می شود بازار جهانی چرم مصنوعی میکرو فایبر رشد چشمگیری در درآمد طی دوره پیش بینی داشته باشد.

تغییرات سریع در سبک زندگی منجر به تغییر در اولویت مصرف کننده از چرم حیوانات به چرم مصنوعی میکرو فایبر شده است؛ در نتیجه، امروزه شرکتهای بین المللی به جای سرمایه گذاری برای تولید چرم واقعی، سرمایه گذاری های عمده ای روی چرم مصنوعی انجام می دهند

بر اساس این گزارش، تغییرات سریع در سبک زندگی منجر به تغییر در اولویت مصرف کننده از چرم حیوانات به چرم مصنوعی میکرو فایبر شده است. در نتیجه، امروزه شرکتهای بین المللی به جای سرمایه گذاری برای تولید چرم واقعی، سرمایه گذاریهای عمده ای روی چرم مصنوعی انجام می دهند.

چرم میکرو فایبر؛ چرمی گیاهی و قابل جایگزین با چرم طبیعی است
نکته جالب توجه اینکه به دلیل عملکرد بی نظیر تولیدکنندگان، چرم مصنوعی میکرو فایبر بهترین چرم گیاهی است که می تواند جایگزین مناسبی برای چرم واقعی شود. با این وجود، قیمت بالای چرم مصنوعی میکرو فایبر یک چالش اساسی برای صنایع جایگزین چرم است. به گفته کارشناسان، ریز فیبرها ۱۰۰ برابر موهای انسان ریزتر هستند لذا  ظرافت میکرو فایبرها باعث ایجاد دوام و انعطاف پذیری چرم می شوند.

همانطور که می دانید چرم طبیعی از  پوست گاو، گوسفند، گاومیش و دیگر حیوانات ساخته می شود و قبل از اینکه به عنوان مثال تبدیل به کفش، کیف، لباس های چرمی، کمربند و یا حتی تبدیل به روکش مبلمان شود، یکسری اقدامات روی آن انجام می شود. گفتنی است مقیاس خرید و فروش چرم مصنوعی میکرو فایبر یارد است (هر یارد معادل ۹۰ سانتی متر است).

انتظار می رود بخش مبلمان تا سال ۲۰۲۶  بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر را تحت سلطه خود درآورد

کاربرد فوق العاده چرم مصنوعی میکرو فایبر در صنعت مبلمان
کارشناسان امر، بازار جهانی چرم مصنوعی میکرو فایبر را بر اساس نوع محصول به «چرم سازگار با محیط زیست، چرم مصنوعی PU، چرم مصنوعی مبتنی بر PVC» تقسیم می کنند و می گویند بر اساس آمار موجود،  چرم مصنوعی مبتنی بر PVC یک سوم کل بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر را تشکیل می دهد.  با این حال انتظار می رود بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر تا سال ۲۰۲۶ رشدی به میزان  ۴.۹٪ داشته باشد.

از سوی دیگر کارشناسان، بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر را از نظر موارد استفاده به بخش های تولید «تن پوش، مبلمان، انواع کیف، کفش و روکش فرمان و صندلی های خودرو» تقسیم می کنند. به این ترتیب انتظار می رود بخش مبلمان در دوره پیش بینی شده (یعنی تا ۶ سال آینده) بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر را تحت سلطه خود درآورد.

با این وجود پیش بینی می شود تعداد مورد نیاز خودرویی که به سرعت در حال رشد است، فرصت های رشد بالایی را برای بازار چرم مصنوعی میکرو فایبر ایجاد کند.

کد خبر: ۵۹٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha