۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
آمریکا ۶ شرکت و ۴ فروند کشتی مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد

آمریکا ۶ شرکت و ۴ فروند کشتی مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا شش شرکت و چهار فروند کشتی مرتبط با حمل و نقل زغال سنگ کره شمالی را تحریم کرد.

به گزارش بازار، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، شش شرکت و چهار کشتی مرتبط با حمل و نقل زغال سنگ کره شمالی را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد؛ اعلام کرد این شرکت‌ها و کشتی‌های تحت تحریم در زمینه حمل و نقل و صادرات زغال سنگ کره شمالی بر خلاف قطعنامه ۲۳۷۱ شورای امنیت سازمان ملل فعالیت داشته اند و شرکت‌های مذکور در جمهوری خلق چین به فعالیت‌های خود که درچارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت ممنوع شده است، ادامه داده اند.

در این بیانیه آمده است مقامات جمهوری خلق چین باید قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کنند از جمله با اتخاذ اقداماتی علیه شرکت‌ها، اشخاص و کشتی‌هایی که به خرید زغال سنگ از کره شمالی ادامه می دهند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد کره شمالی همچنان به دور زدن تحریم‌های سازمان ملل در زمینه صادرات زغال سنگ که منبع اصلی درآمد این کشور محسوب می‌شود مبادرت می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، اموال و دارایی‌های شش شرکت و چهار کشتی بر اساس دستورات اجرایی ۱۳۶۸۷، ۱۳۷۲۲ و ۱۳۸۱۰ بلوکه خواهد شد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا شرکت تجاری وی‌های هویی جیانگ Weihai Huijiang مستقر در چین، شرکت الویز اسموت Always Smooth و گود سیلیبینگز Good Siblings را به خاطر فعالیت در صنعت حمل و نقل کره شمالی هدف قرار داده است و دو شرکت الویز اسموت و گود سیلینیگز در انگلیس به ثبت رسیده اند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است چهار کشتی کلم بریج، ایشیا بریج، لاکی استار و استار ۱۸ مورد تحریم قرار گرفته اند. همه این چهار کشتی به طور مستقیم اقدام به بارگیری زغال سنگ از بنادر کره شمالی و انتقال این محموله‌ها در سراسر منطقه کرده اند. فعالیت بسیاری از این کشتی‌ها در این زمینه به چند سال گذشته بازمی گردد.

کد خبر: ۵۹٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha