۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کمبود قطعات موتورسیکلت و دوچرخه در بازار اصفهان/ کیفیت کالاها کاهش یافت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

کمبود قطعات موتورسیکلت و دوچرخه در بازار اصفهان/ کیفیت کالاها کاهش یافت

اصفهان- ریش‌سفیدان، رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان گفت: کمبود قطعات موتورسیکلت و ‏دوچرخه در بازار اصفهان معضلی است که در برخی موارد روزهای زیادی برای تأمین آن زمان لازم است‎.‎

عباسعلی ریش‌سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به شرایط فعالیت واحدهای صنفی تعمیر کننده دوچرخه و موتورسیکلت اظهار داشت: بحران شیوع کرونا در این زمینه منجر به کاهش چشمگیر درآمد این صنف شده است.

فعالیت ۴۸۰ تعمیرکننده دوچرخه و موتورسیکلت در اصفهان
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۸۰ واحد صنفی فعال در اصفهان در زمینه تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۳۰۰ واحد صنفی دارای مجوز، ۱۲۰ واحد صنفی در صف دریافت مجوز و ۶۰ واحد صنفی بدون مجوز در این شهر فعالیت دارد.

رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان با بیان اینکه تاکنون هیچ واحد صنفی در این زمینه تعطیل نکرده است، ابراز داشت: باید توجه داشت که واحدهای صنفی تحت پوشش ما سرمایه‌ای برای ورود به کار دیگری ندارند و شغل آنها از ضعیف‌ترین شغل‌ها در زمینه درآمدی است.

بازار کساد تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت در فصل سرما
وی تصریح کرد: با ورود به فصل سرما بازار کسادتر شده و درآمد این صنف به شدت کاهش می‌یابد چرا که استفاده از دوچرخه و موتورسیکلت در این زمان به دلیل سرد شدن هوا به حداقل می‌رسد.

ریش‌سفیدان با بیان اینکه در حال حاضر افزایش دو و سه برابری قطعات مورد استفاده برای تعمیز دوچرخه و موتورسیکلت از چالش‌های جدی صنف تعمیر کنندگان موتورسیکلت و دوچرخه است، اظهار داشت: باید توجه داشت که در کنار این افزایش قیمت، کیفیت اجناسی که اغلب وارداتی از کشور چین است نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش کیفیت قطعات مورد استفاده در موتورسیکلت و دوچرخه در بازار اصفهان منجر به کاهش مدت زمان عمر این قطعات و در نتیجه نارضایتی شهروندان شده است.

ثبت روزانه ۱۰ شکایت به دلیل کاهش کیفیت قطعات دوچرخه و موتورسیکلت در اصفهان
رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه ۱۰ مورد شکایت از سوی شهروندان نسبت به کیفیت این محصولات به اتحادیه تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان ارائه می‌شود، اضافه کرد: باید توجه داشت که این روزها در اتحادیه به جای رسیدگی به امور صدور مجوز و بررسی پرونده‌ها بیشتر پیگیر این شکایات هستیم.

وی در خصوص حمایت دولت از واحدهای صنفی تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان اظهار داشت: هیچ حمایتی از این واحدهای صنفی صورت نگرفته است و تنها تعدادی از این افراد موفق به ثبت‌نام در سامانه دریافت تسهیلات حمایتی شده‌اند که هنوز با گذشت بیش از دو ماه در این زمینه نیز اتفاقی نیفتاده است.

ریش‌سفیدان به کمبود تجهیزات و قطعات دوچرخه و موتورسیکلت در بازار اصفهان اشاره کرد و گفت: برای تامین برخی از قطعات روزها باید منتظر ارسال آن از تهران بمانیم.

کاهش نرخ دلار قیمت قطعات را کم نمی‌کند
وی ادامه داد: از سوی دیگر هر بار قیمت دلار افزایش می‌یابد قیمت تجهیزات و قطعات موتورسیکلت و دلار هم افزایش خواهد داشت اما در زمان کاهش نرخ دلار قیمت این تجهیزات کاهش نمی‌یابد و این امر برای ما جای سوال است.

رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مراجعه به واحدهای صنفی تعمیرکننده دوچرخه و موتورسیکلت تنها به دلیل تعمیرات است و کمتر برای لوکس کردن وسیه نقلیه خود مراجعه می‌کنند، ادامه داد: برای تعمیر موتورسیکلت‌های سنگین نیز با مشکل تامین تجهیزات رو به رو هستیم و برخی از این موتورها ماه‌ها در واحدهای صنفی معطل قطعه می‌مانند.

کد خبر: ۵۹٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha