۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱
تنها قیمت نان ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد/ تعیین کف و سقف برای حقوق و پاداش در شرکت‌های دولتی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با بازار

تنها قیمت نان ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد/ تعیین کف و سقف برای حقوق و پاداش در شرکت‌های دولتی

قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کالایی دیگر با ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تنها قیمت نان با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می شود.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به پیش‌بینی ارز ۱۱ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۰ و تورم ناشی از این مسئله گفت: به نظر می‌رسد دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه معنا و مفهومی نداشته باشد چرا که وقتی بنابر دلار ۱۱ هزار تومان است بنابراین این رقم محاسبه خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر کالایی دیگر با ارز  ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تنها قیمت نان با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می شود و البته نهاده‌های دامی هم با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود که نهایتا در بازار با ارز آزاد به فروش می رسند.

وی با اشاره به سرنوشت بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تصور برخی دوستان در کمیسیون این بود که ما برویم و بودجه چند شرکت بزرگ دولتی را بررسی کنیم که باید گفت این کار ما نیست و شرکت بزرگ و کوچک هم ندارد لذا دیوان محاسبات می‌تواند بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این زمینه دیوان محاسبات باید چارچوب‌های شرکتهای دولتی را مشخص کند تا مجلس یکسری احکام را در این زمینه وضع کند به عنوان مثال ما می‌توانیم در زمینه افزایش حقوق کارمندان شرکت ها دولتی مواردی را مدنظر قرار دهیم و پیرو برخی از اقدامات برای مواردی از جمله میزان حقوق کارمندان و میزان پاداش هیئت مدیره ها  کف و سقف تعیین کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید برای برخی محورهای فعالیتی شرکت‌های دولتی چارچوب تعیین کنیم باید این سیاست گذاری ها در بودجه مطرح شود و ما می‌کوشیم این موارد را در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی و مطرح کنیم.

کد خبر: ۵۹٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha