۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
ضریب مالیاتی تولیدکنندگان لپه اصلاح می‌شود
نماینده مردم تبریز در مجلس:

ضریب مالیاتی تولیدکنندگان لپه اصلاح می‌شود

میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: متاسفانه ضریب درصد تعیین درآمد مشمول مالیات برای لپه‌کاران ۸ درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به مشکلات لپه کاران پیرو افزایش ضریب مالیاتی و تقاضا از مسئولین برای بررسی این مشکلات، بیان کرد: عمده لپه کشور به طور کلی در شهرستان آذرشهر تولید می‌شود. این شهرستان هم نیاز داخل را تامین کرده و هم گاهی صادرات این محصول به برخی کشورها صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهرو اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لپه کاران از جمله صنوف با فعالیت سخت قلمداد می‌شوند و همه نمی‌توانند به این فعالیت بپردازند، البته در برخی از استان‌های دیگر هم این فعالیت آغاز شده اما بسیاری از آنها فعالیت خود را تعطیل کرده و نتوانستند به این فعالیت ادامه دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم ادامه داد: به موجب نامگذاری سال جدید و در راستای جهش تولید با مشارکت مردم باید تمام اقداماتمان در راستای حمایت از تولید باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ضریب درصد تعیین درآمد مشمول مالیات برای لپه کاران ۸ درصد در نظر گرفته شده است و این مسئله به خودی خود مشکلاتی را برای لپه کاران ایجاد کرده است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه ضریب ۸ درصدی تعیین درآمد مشمول مالیات برای لپه کاران غیر واقعی و زیاد است، تاکید کرد: این ضریب مالیاتی به نوعی اجحافی را در حق تولیدکنندگان لپه، رقم زده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان اعمال ضریب ۸ درصدی تعیین درآمد مشمول مالیاتی برای لپه کاران را مورد بررسی قرار داده اند، ادامه داد: حتی اداره امور مالیاتی استان هم بر روی این مسئله صحه گذاشته و تاکید داشته این میزان دریافت مالیات از تولید کنندگان لپه، زیاد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنف‌های همگن فعالیت لپه کاران، حدود ۳ درصد مالیات پرداخت می‌کنند، ادامه داد: همچنین در گذشته تولید کنندگان لپه با خود اظهاری مالیاتشان را پرداخت می‌کردند اما در حال حاضر که مالیات‌ها از طریق کارت خوان‌ها مد نظر قرار می‌گیرد، مشخص شده که این میزان دریافت مالیات، چقدر زیاد است.

میرتاج الدینی با اشاره به ارائه تذکر کتبی به وزیر اقتصاد در این زمینه بیان کرد: در این تذکر تاکید کرده‌ایم که اعمال ضریب ۸ درصد مالیاتی برای تولید کنندگان لپه یک اجهافی در حق این صنف بوده و این ضریب غیر واقعی است و باید اصلاح شود. همچنین ما در این تذکر کتبی تاکید داشته‌ایم که این ضریب مالیاتی باید به زیر ۳ درصد برسد.

وی با اشاره به ارائه نامه به رئیس سازمان امور مالیاتی در رابطه با موضوع مذکور ادامه داد: خوشبختانه ایشان تاکید داشتند که ما مستندات و مدارک لازم را در این بخش بررسی خواهیم کرد. از این رو رئیس سازمان امور مالیاتی دستوری دادند که مدارک و مستندات به سرعت بررسی بررسی شده و در ادامه این موضوع را به کمیسیون تعیین ضرایب، ارجاع دادند. لذا ما امیدواریم که با این اقدام، هرچه سریعتر این ضریب مالیاتی اصلاح شود و به دو و نیم الی ۳ درصد برسد تا بتوانیم این واحدهای تولیدی که پیشتر ۱۵۰ واحد بوده و به ۱۰۰ واحد کاهش پیدا کرده را ارتقا دهیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر فعالیت تولیدی برای تولید کننده صرف نکند، حتماً فعالیت آن تولید کننده رو به تعطیلی خواهد رفت ادامه داد: ما در سال جهش تولید با مشارکت مردم هستیم و امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح این ضریب مالیاتی و کاهش آن اقدامات لازم را مد نظر قرار دهد.

وی همچنین تاکید کرد: انتظار داریم هرچه سریعتر این معضل بررسی و برطرف شود تا یک حمایتی از تولید کنندگان صورت گیرد و خدای ناکرده شاهد تعطیلی بیشتر این قبیل اصناف در کشور نباشیم.

کد خبر: ۲۸۲٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha