۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
پیشنهادات نمایندگان درباره بخش دوم بودجه بررسی شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پیشنهادات نمایندگان درباره بخش دوم بودجه بررسی شد

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه عصر امروز کمیسیون، پیشنهادات در قالب بخش دوم لایحه بودجه - جداول - از سوی نمایندگان مطرح شد.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده جهت بخش دوم لایحه بودجه گفت: به موجب بند ب تبصره ۱۳ یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی باید به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کند. این منابع تقریبا ۳۶ همت است و بر اساس این تبصره باید بین دستگاه های مختلف تقسیم شود. از این رو برخی اعتراضات به این بخش مربوط به تقسیماتی صورت گرفته بود و متاسفانه برخی دستگاه ها در این بخش دیده نشده بودند که مقرر شد این جدول مجددا تنظیم شود.

وی با اشاره به پیشنهادات جهت اصلاح جدول ۲۰ لایحه‌ای بودجه گفت: در این بخش، جدول طرح‌های تملک دارایی در دست مطالعه، از سوی دولت حذف شده بود که مقرر شد این جدول به جداول بودجه بازگردانده شود.

زنگنه در ادامه با اشاره به سهم استان‌ها از درآمدهای اختصاصی در بودجه، بیان کرد: امسال جدولی در بودجه پیش بینی شده است که درآمدهای هر استان اعم از درآمدهای مالیاتی، امور گمرکی و درآمدهای اختصاصی در آن درج می شود. از این رو برخی از نمایندگان درباره میزان افزایش درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی در این بخش اعتراض داشتند و تاکید کردند که این درآمدهای پیش بینی شده تناسبی ندارند و این موضوع فشار مضاعفی را هم بر استان و هم بر مودیان می آورد که مقرر شد این جدول هم مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق جهت بررسی بخش دوم لایحه بودجه گفت: جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه فردا بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۲٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha