۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
‏۲.۳‏‎ ‎کیلومتر از پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سنندج-مریوان به‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان:

‏۲.۳‏‎ ‎کیلومتر از پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سنندج-مریوان به‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود

کردستان- مرادی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۲.۳ کیلومتر از مسیر طرح هدایت ترافیکی پروژه ‏تقاطع غیر هم‌سطح سنندج-مریوان-دیواندره به‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود‎.‎

عرفان مرادی در گفت‌گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پروژه تقاطع غیر همسطح سنندج-مریوان- دیواندره به منظور هدایت ترافیک ترانزیتی مرز رسمی باشماق به کنارگذر شرقی سنندج و تمام ترافیک عبوری سنگین و ترازنیتی محور شمال جنوب و هدایت به سمت کنارگذر شرقی سنندج و جلوگیری از عبور مناطق جمعیتی داخل شهر در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه برآورد اولیه برای اتمام  این پروژه هزینه کرد ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار است، اضافه کرد: تاکنون طی دو قرارداد  با شرکت‌های آبیدر کردستان و ماتانا سازه به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان افزود: در حال حاضر شرکت آبیدر کردستان سقف قرادادش به اتمام رسیده و از پروژه خارج شده است و مابقی عملیات اجرایی این پروژه توسط شرکت ماتانا سازه در حال انجام است.

مرادی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه تاکنون را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای اتمام این پروژه از میزان برآورد اولیه به ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی یادآور شد: از ۸.۵ کیلومتر مسیر طرح هدایت ترافیکی که برای این پروژه پیش بینی شده ۲.۳ کیلومتر آن تاکنون آسفالت شده است و طی چند روز آینده به زیر بارترافیک می‌رود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان  اعلام کرد: مجموع این پروژه در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال مالی ۹۹ هم به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۵۹٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha