۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
مازاد تولید آبزیان سردآبی در زنجان ۱۰ هزار تن است
مدیرکل امور شیلات و آبزیان زنجان:

مازاد تولید آبزیان سردآبی در زنجان ۱۰ هزار تن است

زنجان - مدیرکل امور شیلات و آبزیان زنجان، مازاد تولید آبزیان سردآبی در استان را ۱۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: آبزیان زنجان به استان‌های همسایه صادر می‌شود.

منصور حقی راد در گفتگو با خبرنگار بازار، از تولید سالانه بیش از ۱۶ هزار و ۲۷۰ تن انواع آبزیان سرد آبی در زنجان خبر داد و گفت: زنجان رتبه سوم تولید این صنعت در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در این صنعت بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر در زنجان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: توسعه این صنعت در این استان مورد توجه قرار گرفته، چرا که تحقق این امر مهم باعث رونق صادرات این صنعت شده است.

مدیرکل امور شیلات و آبزیان زنجان گفت: با توجه به توسعه  آبزی پروری در برنامه اقتصادی شیلات استان، با استفاده از منابع آبی خرد کشاورزی و استفاده از آبهای جاری در حوزه کشاورزی می توانیم در بحث توسعه صنعت آبزی پروری به خوبی فعالیت کنیم.

حقی راد با بیان اینکه مازاد تولید آبزیان سردآبی در زنجان بیش از ۱۰ هزار تن است، ابراز کرد: آبزیان زنجان به استان‌های همسایه اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی و شمالی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان با استفاده از مکانیزاسیون نوین در آبزی پروری توانسته مصرف آب در بخش پرورش بچه ماهی را تا پنج برابر کاهش دهد، ابراز کرد: توجه به توسعه آبزی پروری در استان اشتغال خوبی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۵٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha