۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
پیشتازی روستاییان در بهره‌مندی از برق امید/ کابل خودنگهدار طی پنج سال آینده کامل اجرایی می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل خبر داد

پیشتازی روستاییان در بهره‌مندی از برق امید/ کابل خودنگهدار طی پنج سال آینده کامل اجرایی می‌شود

اردبیل- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۲۷.۵ درصد روستاییان استان اردبیل از فواید برق امید بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین قدیمی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: مشترکان کم مصرف در قالب این طرح از تخفیف صد درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند که انتظار می‌رود با رعایت الگوهای مصرف و همچنین موارد اعلام شده در مصرف لوازم برقی بیشتر شهروندان در استان اردبیل از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی به سه دسته مشترکان برق اعم از کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح برق امید فرهنگسازی در مسیر الگوی درست مصرف است که شرکت توانیر نیز تلاش می‌کند تا همه مشترکان از مزایای این طرح استفاده کرده و خوش مصرف‌ها با رعایت الگوهای درست و اصولی مصرف خود را به کمتر از میانگین اعلام شده برسانند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: سیاست وزارت نیرو در قالب طرح تحول دیجیتال در صنعت برق، ارائه خدمات غیرحضوری است که در این زمینه سامانه خدمات غیرحضوری به نسبت گذشته تکمیل‌تر شده و اپلیکیشن برق من در ارائه خدمات به مشترکان راه‌اندازی شده که مشترکان می‌توانند از طریق سایت شرکت و کافه بازار آن را نصب کنند.

قدیمی افزود: در این سامانه با حذف قبوض کاغذی امکان قرائت کنتور و همچنین بهره‌مندی از خدمات در پنج بخش اصلی اعم از صورت‌ حساب، خدمات مشترکین برق امید و خاموشی‌ها و همچنین تسویه صورت حساب فراهم شده و مشترکان شرکت برق از آن استفاده می‌کنند.

وی به صدور ۲۷۸ هزار قبض از اول آبان ماه برای خانوارها اشاره کرد و ادامه داد:‌ در قالب طرح برق امید سعی بر این است تا با در نظر گرفتن الگوهای مصرف در خدمت مشترکان باشیم تا زمینه رایگان شدن برق مصرفی آنها فراهم آید.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد مصرف‌کنندگان برق در استان اردبیل را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند که در قالب این طرح تا ۸۰ کیلووات ساعت مشترکان می‌توانند در هر ماه از مزایای برق امید استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در چهار ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور باید مصرف این خانوارها کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد تا شامل برق امید شوند.

قدیمی بیان کرد: البته در چهار شهرستان گرمسیر استان این میزان تا ۱۵۰ کیلووات ماهانه تعیین شده که در صورت رعایت این الگوی مصرف، شامل بخشودگی صد درصد قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار از ۲۷۸ هزار قبض صادر شده خانگی در مناطق روستایی ۲۷.۵ درصد و در مناطق شهری ۱۸.۵ درصد مشترکان مشمول تخفیف صد درصد از محل اجرای طرح برق امید در استان اردبیل شدند.

قدیمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۵۱ درصد مشترکان شهری و ۴۹ درصد مشترکان روستایی نیز خوش مصرف هستند و تنها ۲۹ درصد مشترکان روستایی و به همین میزان مشترکان شهری پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی به راهکار ارائه شده برای کاهش مصرف نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی تجدیدپذیر توصیه می‌شود که هر فرد پنج تا ۱۰ کیلووات نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی در پشت‌بام می‌تواند از برق مصرفی با قیمت پایین استفاده کرده و حتی مازاد تولید برق خود را به قیمت ۱۴۰ تومان به شرکت برق استان بفروشند.

قدیمی افزود: در حال حاضر در هشت روستای استان تجهیزات و پنل مورد نیاز نیروگاه خورشیدی نصب شده که این علاوه بر نصب سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱.۵ مگاوات تا ۲۰۰ کیلووات است که ما نسبت به خرید برق این نیروگاه‌ها اقدام می‌کنیم و به صورت آنلاین رقم آنها محاسبه شده و با قرائت از راه دور مبلغ مورد نظر به حساب این مجموعه‌ها واریز می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با همکاری بسیج مهندسان در تلاش هستیم تا برای سال آینده یک‌هزار و ۴۷۰ دستگاه پنل خورشیدی را با پرداخت تسهیلات مورد نیاز در مناسب روستایی و کمتر توسعه یافته، راه‌اندازی کنیم که این امر می‌تواند به درآمدزایی خانواده‌ها نیز کمک کند.

قدیمی خاطر نشان کرد:‌ از اول آذرماه تاکنون بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مشترک با نصب اپلیکیشن سامانه من از خدمات این مجموعه استفاده کردند که خدمات ارائه شده نیز متنوع بوده است.
 
بدهی ۶۵ میلیارد تومانی ادارات و مشترکان خانگی به شرکت برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به بدهی ۶۵ میلیارد تومانی مشترکان خانگی، اداری و صنعتی به شرکت توزیع برق استان اشاره کرد و ادامه داد: از این بدهی‌ها شش میلیارد تومان مربوط به حوزه صنعت، هفت میلیارد تومان اداری و عمومی، ۱۸ میلیارد تومان خانگی، ۲۲ میلیارد تومان بخش کشاورزی و شرکت‌های آب و فاضلاب و ۹.۵ میلیارد تومان نیز مربوط به مشترکان تجاری است که ما نسبت به وصول این بدهی‌ها در تلاش بوده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از نظر مصرف برق ۳۷.۵ درصد مصرف مربوط به برق خانگی، ۲۴ درصد صنعت، ۱۶ درصد بخش کشاورزی، ۱۰ درصد عمومی و ۳.۵ درصد نیز روشنایی معابر است.

وی اظهار کرد: ۷۳ درصد مشترکان برق را مشترکان شهری و ۲۷ درصد را روستایی تشکیل می‌دهند که مصرف برق در این مشترکان ۸۹ درصد مشترکان شهری و ۱۱ درصد مشترکان روستایی به حساب می‌آیند.

قدیمی در مورد اجرای طرح کابل خودنگهدار در مناطق مختلف استان تصریح کرد: در یک برنامه پنج ساله تلاش می‌کنیم تا همه خطوط برق استان را به کابل خودنگهدار تبدیل کنیم که البته با افزایش قیمت‌ها، هزینه اجرای این طرح بسیار سنگین است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر عملیات کابل خودنگهدار اجرایی شده و امسال نیز ۱۷۰ کیلومتر در برنامه شرکت توزیع برق استان است که تاکنون ۱۰۰ کیلومتر آن اجرایی و عملیاتی شده است.

وی هزینه هر کیلومتر اجرای کابل خودنگهدار را ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همه ساله با تأمین اعتبار مورد نیاز به رغم محدودیت فصل کاری، سعی داریم تا در اجرای این طرح موفق عمل کنیم.

قدیمی افزود: در هشت ماهه امسال در سطح کشور رتبه اول را در وصول مطالبات به دست آوردیم که این کار با تلاش همکارانمان در مجموعه شرکت توزیع برق استان اتفاق افتاده است.

کد خبر: ۵۹٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha