۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۹۹۷ تن عسل در زنبورستانهای استان قزوین تولید شد
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۹۹۷ تن عسل در زنبورستانهای استان قزوین تولید شد

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های این استان تولید شده است.

علی شاپورزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه  ۹۹۷ تن عسل در دو هزار و ۴۶ واحد زنبورستان تولید شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۴۷ کلنی زنبور عسل سنتی و مدرن در استان وجود دارد که  این تعداد ۱۷۵ هزار و ۴۴۲ هزار کلنی مدرن و ۲۰۴ کلنی سنتی است.

به گفته ی وی؛ هم اکنون  ۷۵۹نفر بهره بردار در زمینه تولید عسل در استان فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: همچنین از این میزان کلنی زنبور عسل در استان  ۹۱کیلوگرم ژل رویال، ۵هزار و ۲۳۹ کیلو گرم گرده گل، ۵۱هزار ۵۴۷کیلو گرم موم و یک هزار و ۱۲۷ کیلوگرم بره موم تولید شده است.

شاپورزاده به خواص درمانی عسل اشاره کرد و اظهار داشت: جلوگیری از عفونت در معده و روده، خون سازی، برطرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی، افزایش کلسیم خون از مهمترین مزایا آن برشمرد و خواستار استفاده بیشتر شهروندان از عسل در سبد غذایی آنها شد.

وی یادآور شد: به منظور افزایش درآمد زنبورداران؛ توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده از مهمترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبور داران در تولید این گونه محصولات در کنار عسل را نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا دانست.

وی؛ عملیات ثبت و رکورد گیری از کندوهای زنبور عسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی را از مهمترین برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برای زنبور داران ذکر کرد.

کد خبر: ۵۹٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha