۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
بخشنامه های اخیر بانک مرکزی منجر به چالش های جدی صنایع البرز خواهد شد
رئیس اتاق بازرگانی البرز:

بخشنامه های اخیر بانک مرکزی منجر به چالش های جدی صنایع البرز خواهد شد

کرج- رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به بخشنامه های صادره اخیر در بانک‌مرکزی که به نفع بخش خصوص نبوده گفت: اگر بروز این مسائل در مسیر حرکت فعالان اقتصادی ادامه دار باشد، در ماه های آینده با چالش های جدی در البرز که استانی صنعتی است، مواجه می شویم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در بیست و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: به رغم موقعیت استانی البرز در حوزه صنعت، شاهد وقوع رخدادهایی طی هفته های اخیر بودیم. همچنین یکسری بخشنامه ها در کشور صادر شد که به نفع بخش خصوصی نبوده است.

پرهام رضایی تاکید کرد: اگر بروز این مسائل در مسیر حرکت فعالان اقتصادی ادامه دار باشد، در ماه های آینده با چالش های جدی در البرز که استانی صنعتی است، مواجه می شویم.

وی ضمن ارائه این توضیح که بخشی از مشکلات و چالش های پیش روی بخش خصوصی البرز در استان قابل حل است، اما بخش عمده آن باید در سطح ملی و کلان حل شود، گفت: حل مشکلات بخش خصوصی، از رسالت های مهم اتاق بازرگانی است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در خصوص مشکلاتی که طی یک هفته گذشته بروز کرده و موجب موضع گیری اتاق های بازرگانی سراسر کشور شده است، افزود: این مشکل در ارتباط با بخشنامه اخیر بانک مرکزی است که طی آن در زمینه واردات، تعهدات ارزی از سوی بازرگانان باید طی ۴۵ روز تا دو ماهه در بانک های عامل رفع شود و این قضیه به هیچ عنوان به نفع بخش خصوصی نیست، زیرا یک پروسه خرید حداقل چهار تا شش ماه به طول می انجامد و بازرگانان نمی توانند در زمان تعیین شده رفع تهعدات ارزی کنند. این در حالی است که اگر آنها بازگشت ارز را در زمان مقرر انجام ندهند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بخشنامه بانک مرکزی در خصوص رفع تعهدات ارزی موجب بازایستادن چرخه اقتصادی کشور است، عنوان کرد: طبق پیگیری های انجام شده امیدواریم این بخشنامه لغو شود.

کد خبر: ۵۹٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha