۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
صادرات ۲۸۰ هزار تن مرکبات/ ۲۲ نمایشگاه بهاره در مازندران برپا می‌شود
معاون استاندار مازندران:

صادرات ۲۸۰ هزار تن مرکبات/ ۲۲ نمایشگاه بهاره در مازندران برپا می‌شود

ساری - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: آمار صادرات مرکبات شامل کیوی و پرتقال تامسون از ۲۸۰ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن خیریان پور شامگاه سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار مازندران با اشاره به آمار صادرات مرکبات در استان اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن پرتقال از استان به سایر کشورها صادر شده است و میزان صادرات کیوی نیز از ۱۳۱ هزار تن گذشته است.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات مرکبات در کشور مربوط به استان مازندران است، گفت: محصول مرکبات استان به کشورهای مختلف حاشیه حزر، روسیه و غیره صادر شده است.

وی همچنین درباره تامین و ذخیره سازی میوه شب عید در استان از ذخیره سازی ۵۰۰ تن سیب دماوند و ۵۰۰ تن پرتقال از نوع تامسون خبر داد و با بیان اینکه توزیع میوه شب عید در شهرستان های استان انجام می شود، ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار تن پرتقال شب عید نیز از استان به سایر استان های کشور ارسال شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تاکید برای نظارت بیشتر برای تنظیم بازار شب عید در استان افزود: هماهنگی های لازم برای تامین گوشت قرمز، مرغ، شکر و اقلام ضروری مردم صورت گرفته است و دستگاه ها باید پیش بینی لازم برای مدیریت و تنظیم بازار داشته باشند.

خیریان پور یادآور شد: همچنین در ۲۲ شهرستان استان با همکاری اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف، نمایشگاه های فروش و بهاره برگزار می شود.

کد خبر: ۵٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha