۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
۳۸۴ معدن در سیستان و بلوچستان فعال است/ کشف ۱.۱ میلیارد تن ذخیره معدنی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۸۴ معدن در سیستان و بلوچستان فعال است/ کشف ۱.۱ میلیارد تن ذخیره معدنی

زاهدان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۸۴ معدن با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن و استخراج اسمی ۲۴ میلیون تن در این استان فعال هستند.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸۴ معدن فعال با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن و استخراج اسمی ۲۴ میلیون تن در استان سیستان و بلوچستان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷ هزار نفر در بخش معدن سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند، افزود: با پایان عملیات اکتشاف در یکی از محدوده‌های معدنی جدید به زودی بیش از ۴۰۰ میلیون تن به ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان روی کمربند فلزی و معدنی جهان قرار گرفته و با داشتن ذخایر مس، کرومیت، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، طلا و کانسارهای غیر فلزی، دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری در بخش معدن است.

وی گفت: در حال حاضر سیستان و بلوچستان در زمینه ذخیره ماده معدنی آنتیموان در رتبه یک کشوری، ماده معدنی منیزیت رتبه دوم کشوری و در زمینه کانسنگ طلا جزء ۶ استان برتر کشور است.

کد خبر: ۵۹٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha