۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
حذف اسناد کاغذی با راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت خبر داد

حذف اسناد کاغذی با راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت

رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گفت: راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت، بستر حذف اسناد کاغذی را فراهم کرده است.

به گزارش بازار، علی رهبری در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت در جمع خبرنگاران افزود: ارایه خدمات سلامت به صورت الکترونیکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع شده است و برای اینکه این خدمات به سرعت توسعه یابند و مورد اعتماد بخش‌های مختلف از جمله بیمه‌ها و نظام پزشکی قانونی قرار بگیرند نیاز به رعایت امنیت و استناد پذیری سامانه‌ها طبق قوانین است.

وی اضافه کرد: مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت کمک می‌کند که امضای فعالان حوزه سلامت از جمله پزشکان و داروسازان و اسناد پزشکی اعم از آزمایشگاه و نسخ در سامانه ثبت و به صورت الکترونیکی ارایه شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه با استفاده از امضاء الکترونیکی، اعتبار و استنادپذیری فراهم می‌شود، گفت: با این اقدام، زمینه برای پذیرش اسناد نیز نزد بیمه و پزشکی قانونی فراهم خواهد شد.

رهبری گفت: با این مرکز و صدور امضای الکترونیکی برای سلامت، سرعت رشد طرح‌های الکترونیکی حوزه سلامت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تفکیک وظایف وزارت صمت و وزارت بهداشت، مشخص است و در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان مرکز ریشه تجارت الکترونیک کشور با وزارت بهداشت تعامل لازم وجود دارد.

کد خبر: ۵۹٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha