۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
دلیل گرانی ها قفل شدن واردات در گمرکات کشور است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دلیل گرانی ها قفل شدن واردات در گمرکات کشور است

اراک- کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قفل شدن واردات در گمرک را دلیل بسیاری از گرانی ها و معضلات اقتصادی دانست و از عدم اجرای دقیق مصوبه ۱۲ آبان ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گلایه کرد.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که روند ترخیص کالاها در گمرک نباید اینقدر طولانی باشد، اظهار داشت: علی رغم مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر اینکه صادرکنندگان می توانند، در ازای کالای صادراتی واردات انجام دهند، خاک خوردن کالاها در گمرک توجیه ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مصوبه ۱۲ آبان ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای ترخیص کالاها را « نوشدارو پس از مرگ سهراب» توصیف کرد و گفت: اکنون بسیاری از کالاهایی که از گمرک ترخیص شده اند، به مرحله فساد کالا رسیدند.

وی به گرانی های موجود در بازار اشاره کرد و یکی از دلایل عمده آن را رسوب چندین میلیون تُن کالا در گمرکات دانست و افزود: متاسفانه مسئولان دولتی این رسوب و کاستی را به گردن یکدیگر می اندازند، در حالی که برای کالاهایی که در گمرک رسوب کرده اند، ارز کشور مصرف شده است.

کریمی قفل شدن واردات را سبب ایجاد بحران در بسیاری از بازارهای داخلی دانست و گفت: می بایست، پیش از این دولت برای ترخیص کالاها چاره اندیشی می کرد، تا اکنون شاهد بیماری مزمن ایجاد شده نباشیم.

کد خبر: ۵۹٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha