۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
خرید ۲ فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت۵۰ نفر برای توسعه ناوگان «ایرتاکسی»
معاون سرمایه گذاری شهر فرودگاهی امام خبر داد

خرید ۲ فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت۵۰ نفر برای توسعه ناوگان «ایرتاکسی»

کمالی پور، عضو هیئت مدیره و معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط هواپیمایی پویا، دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند چلنجر ۶۰۴ با ظرفیت  ۹ نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به ۴ فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سجاد کمالی پور با اشاره به اینکه پرداختن به کسب و کارهای نو در صنعت هوانوردی از رویکردهای مهم در طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  است گفت: در شرایط فعلی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید، نیاز تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. 

کمالی پور ضمن اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر ده ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی گفت: تاکسی هوایی یا "ایرتاکسی" از جمله این بازارهاست که باید به سرعت در جهت توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی به مساحت ۶ هکتار
معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی افزود: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینالهای موجود کلید خورده است.

وی در خصوص مزایای استفاده از تاکسی هوایی افزود : استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخشهای مختلف را پوشش می دهد و همچنین  سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به کلیه مناطق کشور و منطقه از جمله مزایای استفاده از این صنعت می باشد.

وی در خصوص سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن نیز اضافه کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی پویا به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب جهت پاسخگویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت. در حال حاضر فعالیتهای مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال انجام و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره برداری از این پروژه در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) آغاز میگردد.

کمالی پور در پایان خاطر نشان کرد: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط هواپیمایی پویا، دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت۵۰ نفر و یک فروند چلنجر ۶۰۴ با ظرفیت  ۹ نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به ۴ فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

کد خبر: ۵۹٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha