۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
پزشکان خانواده مازندران سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال دستمزد و پاداش می گیرند
در گفتگو با بازار مطرح شد:

پزشکان خانواده مازندران سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال دستمزد و پاداش می گیرند

بابل - مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال به عنوان دستمزد و پاداش ارجاع به پزشکان خانواده در استان پرداخت می شود.

رسول ظفرمند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران استان پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور به شمار می رود، گفت: سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال بابت دستمزد و پاداش ارجاع به متخصصان به پزشکان خانواده پرداخت می شود.

وی شمار پزشکان خانواده را بیش از هفت هزار نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار پزشکان خانواده ۶۰ میلیارد ریال به عنوان پاداش طرح ارجاع به متخصصان به پزشکان خانواده پرداخت می شود.

ظفرمند با بیان اینکه دربازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله طرح پزشک خانواده فراگیر خواهد شد و جا می افتد، افزود: طبق بررسی و پایش ها در حال حاضر پزشکان و مردم از اجرای طرح پزشک خانواده در استان رضایت دارند زیرا تخفیف و پرداخت هزینه جراحی هایی مانند تعویض مفصل منوط به ارجاع از طریق پزشک خانواده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با عنوان اینکه جامعه مطلب محور و پزشک محور هستیم و این فرهنگ در جامعه فراگیر شده است، متخصص محوری را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: باید فرهنگ ارجاع از کانال پزشک خانواده در استان فراگیر شود.

وی با اشاره به وجود چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان گفت: این بیماران  ۴۳۰ هزار بار به مراکز درمانی در سال مراجعه دارند و بیشترین مراجعه مربوط به بیماران دیابتی با ۳۰۰ هزار بار مراجعه است و ماهانه به ازای هر بیمار ۹۰۰ هزار تومان هزینه صرف می شود.

کد خبر: ۵٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha