۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کاهش مصرف ۴۸ میلیون لیتر بنزین طی آبان ماه در فارس
مدیر پخش فرآورده های نفتی فارس اعلام کرد

کاهش مصرف ۴۸ میلیون لیتر بنزین طی آبان ماه در فارس

شیراز- مدیر پخش فرآورده های نفتی استان فارس از کاهش مصرف ۴۸ میلیون لیتر بنزین طی آبان ماه سال جاری در استان فارس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فراورده های نفتی استان فارس، امیر بنی‌ کریمی افزود: با توجه به سهم ۶.۴ درصدی استان از مصرف گاز سی ان جی در کشور، توسعه جایگاه‌های سی ان جی و استفاده بیشتر از این سوخت از اولویت‌های این منطقه بوده و زمینه‌های جذب سرمایه گذار در این حوزه مهیا است.

وی پاک، ایمن وارزان بودن را سه ویژگی مهم گاز سی ان جی اعلام کرد و افزود: روزانه به طور میانگین ۱۰۰ و ۵۰ هزار خودرو در استان از این سوخت استفاده می‌کنند که این مهم از طریق ۱۲۹ باب جایگاه فعال سی ان جی در سطح فارس محقق شده است.

او همچنین با اشاره به این مطلب که معادل مصرف روزانه گاز سی ان جی در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود، اظهار کرد: در آبان ماه امسال ۴۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده که سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا بویژه در کلان شهر شیراز داشته است.

بنی‌کریمی، سهم فارس از تعداد کل جایگاه‌های سوخت سی ان جی کشور را ۵.۵ درصد بیان کرد و گفت: تعداد دیسپنسر و نازل‌های فعال در استان به ترتیب ۳۹۵ دستگاه و ۷۹۰ نازل است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: ۱۵ باب جایگاه سی ان جی در راستای جایگزینی سوخت‌های پاک و غیر آلاینده در استان فارس در حال ساخت است.

کد خبر: ۵۹٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha