۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
اعلام آماده‌باش در صنعت آب و برق برای مدیریت بحران‌های احتمالی زمستان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو عنوان کرد

اعلام آماده‌باش در صنعت آب و برق برای مدیریت بحران‌های احتمالی زمستان

جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو ضمن اعلام آماده‌باش، بر لزوم آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه صنعت آب و برق و بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعت برای مدیریت بحران‌های احتمالی در سه ماهه پایانی سال تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، میثم جعفرزاده، در خصوص آمادگی شرکت‌ها برای مدیریت بحران‌های محتمل سه ماهه پایانی سال اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش‌های سنگین در زمستان پیش‌رو و همچنین با توجه به تجربیات مدیریت بحران ناشی از بارش برف سنگین در سال‌های گذشته، اقدامات پیشگیرانه با تدوین سناریوهای مختلف و ایجاد آمادگی لازم انجام شده است.

وی افزود: مدیریت بحران‌ استان‌ها باید در اولین نشست پیش از آغاز بارش‌ها، جانشینان اول و دوم ستاد مدیریت بحران استان، ترکیب کمیته‌های اجرایی و همچنین سخنگوی صنعت در استان را تعیین کرده و سناریوهای مختلف مربوطه با محوریت دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مشارکت واحدهای مرتبط سازمانی تدوین و ابزار، منابع، تجهیزات و اقدامات مورد نیاز را پیش‌بینی کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو ادامه داد: تلفیق سناریوها بین شرکت‌های صنعت آب و برق با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعت برای مهار بحران‌های احتمالی و تمرین دور میزی آن قبل از وقوع حوادث مورد تاکید است.

وی اظهار کرد: آماده بکاری مولدهای اضطراری از لحاظ سوخت، فنی، تاسیساتی و ظرفیت، کنترل و در صورت نیاز اقدام‌های لازم در این زمینه انجام شود.

جعفرزاده با بیان اینکه در تمامی نشست‌ها و جلسات، اقدامات عملیاتی و فعالیت‌های میدانی، رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی مد نظر باشد، یاد آور شد: شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق، با کنترل نقاط دارای احتمال یخ‌زدگی، انسداد مسیر، سقوط درختان و مشابه آن و همچنین ایستگاه‌های دارای موتور پمپ، از تامین آب و برق و عملکرد مستمر و بی‌وقفه تاسیسات اطمینان حاصل کنند.

کد خبر: ۵۹٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha