۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
صدور پروانه در بافت های فرسوده تا ۱۰۰ درصد رایگان است
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

صدور پروانه در بافت های فرسوده تا ۱۰۰ درصد رایگان است

زنجان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران،بر لزوم توسعه خدمات زیر بنایی و روبنایی در مناطق بافت فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی درشهرستان خدابنده تاکید کرد و گفت: با هماهنگی شهرداری صدور پروانه در بافت های فرسوده تا ۱۰۰ درصد و همچنین هزینه های نظام مهندسی هم تا ۵۰ درصد رایگان است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی عبوری ظهر دوشنبه درجلسه ستاد باز آفرینی شهری در فرمانداری خدابنده، با بیان اینکه ۹ درصد از ۶۰۰ هکتار شهرخدابنده را بافت فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی تشکیل می دهد، گفت: باید میزان سکونت گاههای غیر رسمی کاهش یابد و با توجه به اینکه مطالعه هفت هکتار از بافت فرسوده انجام شده و نارسایی‌های آن مشخص شده و ۲۰۰ خانوار در آن سکونت دارند که باید برای نوسازی این مناطق توجه ویژه شود. 

وی اظهار کرد: باید خدمات آموزشی، فرهنگی و بهداشتی لازم به مردم ساکن در بافت فرسوده ارائه شود. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با بیان اینکه درسکونت گاههای غیر رسمی بحث بهسازی و خدمات دراولویت باشد، گفت: در بازآفرینی شهری، دولت به دو صورت نوسازی بافت ها را توسط خود مالکی و انبوه سازی در دست اقدام دارد که در این راستا تسهیلاتی ارائه می دهد. 

عبوری بر لزوم توسعه خدمات زیر بنایی و روبنایی در مناطق بافت فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی تاکید کرد و گفت: مشوق های نوسازی بافت های فرسوده  مورد تاکید است و  با هماهنگی شهرداری صدور پروانه در بافت های فرسوده تا ۱۰۰ درصد و همچنین هزینه های نظام مهندسی هم تا ۵۰ درصد رایگان است.

وی با بیان اینکه یک چهارم شهرستان خدابنده شهری و سوم چهارم روستایی است، گفت: توسعه شهری در خدابنده رخ نداده است. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ،ابراز داشت: بهسازی، توانمندسازی در این محدوده ها مورد تاکید قرار گیرد چرا که این مناطق کمبود سرانه عمومی از جمله فضای سبز، سرای محله، فضای ورزشی و آموزشی دارند. 

عبوری ایجاد یک جاذبه، مرکز توجه و بستر مناسبی برای توسعه شهر را ضروری اعلام کرد و گفت: بقعه قیدار نبی (ع) یک مجموعه بسیار مناسبی است که می‌توانیم به عنوان مرکز گردشگری مذهبی به آن نگاه کرد. 

وی تصریح کرد: رسیدگی به امور زیربنایی و روبنایی شهر قیدار با توجه به بارندگی‌های زمستانی الان مناسب نیست و مدیریت  شهری مورد توجه قرار گیرد. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ،افزود: برای آسفالت معابر سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده قیر پیش بینی شده است. 

کد خبر: ۵۹٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha