۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
اعلام همکاری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای مشارکت فنی توسعه هاب صنعت پتروشیمی در قشم
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی مطرح کرد؛

اعلام همکاری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای مشارکت فنی توسعه هاب صنعت پتروشیمی در قشم

قشم- مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی از اعلام همکاری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای مشارکت فنی و تکنولوژی در توسعه هاب پتروشیمی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمد جواد دهقانی با اعلام این خبر گفت: مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با حضور در غرفه منطقه آزاد قشم در  همایش تخصصی حمایت از سازندگان داخل کشور که در کیش برگزار شده است، بر آمادگی همکاری های فنی با طرح های پتروشیمی قشم تاکید کرد.

وی ادامه داد: جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در این دیدار، جانمایی منطقه آزاد قشم به عنوان هاب پتروشیمی کشور و موافقت اصولی وزارت نفت با ساخت و ایجاد واحدهای پتروشیمی در قشم را نکات مثبتی برای آینده اقتصادی این جزیره دانست.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی افزود: مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد که زیرساخت‌های اولیه مناسبی از جمله ایجاد ظرفیت 1000 مگاواتی تولید برق در آینده نزدیک می‌تواند موجب حضور موفق واحدهای پتروشیمی در قشم شود.

به گفته دهقانی؛ اجرای خط انتقال گاز 30 اینچ از سرزمین اصلی به جزیره قشم که برنامه ریزی آن توسط شرکت ملی گاز صورت گرفته و همچنین جانمایی مگاپورت با هدف تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی از دیگر مزیت‌های قشم بود که مورد توجه مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با استفاده از توانمندی سازندگان و متخصصان داخلی صنایع پتروشیمی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و متخصصین داخلی می‌توانیم گام‌های بلندی برای پیشرفت صنعت پتروشیمی در منطقه آزاد قشم برداشته و آینده کشور را متحول کنیم.

گفتنی است، همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به میزبانی منطقه آزاد  کیش با حضور فعالان اقتصادی حوزه مهندسی و ساخت داخل، از 27 تا ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

علی اصغر کشاورز مقدم عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به همراه علی یدقار مشاور عالی مدیرعامل این سازمان، محمد جواد دهقانی مشاور نفت و انرژی و مهدی نصیری به عنوان مسئول ارزیابی و اجرای طرح های نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم در این همایش سه روزه در کیش حضور داشتند.

این همایش در راستای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری تحت عنوان "رونق تولید" و با هدف معرفی دستاوردهای تولیدات صنایع پتروشیمی ایران، معرفی سازندگان، تامین کنندگان و قطعه سازان صنعتی داخل کشور، در پنج سالن با 10 نشست تخصصی، توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان صنایع نفت و گاز برگزار شد.

کد خبر: ۵٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha