۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
پورشه تایکان با فن آوری منحصر به فرد به بازار می آید

پورشه تایکان با فن آوری منحصر به فرد به بازار می آید

خودروی کوپه چهار در الکتریکی با عملکرد بالای پورشه که با نام تایکان معرفی می‌شود، از سیستم‌های الکترونیکی هوشمند منحصربه‌فردی بهره می‌گیرد که تاکنون در خودروهای تمام الکتریکی نصب نشده است. موتورهای الکتریکی فوق پیشرفته‌ای که مهندسان پورشه روی این خودرو نصب کرده‌اند، توانایی تولید قدرتی برابر ۷۶۱ اسب‌بخار را دارد.

بازار؛ گروه خودرو: خودروی کوپه چهار در الکتریکی با عملکرد بالای پورشه که با نام تایکان معرفی می‌شود، از سیستم‌های الکترونیکی هوشمند منحصربه‌فردی بهره می‌گیرد که تاکنون در خودروهای تمام الکتریکی نصب نشده است. موتورهای الکتریکی فوق پیشرفته‌ای که مهندسان پورشه روی این خودرو نصب کرده‌اند، توانایی تولید قدرتی برابر ۷۶۱ اسب‌بخار را دارد، اما یکی از بخش‌های فوق جذاب و البته متمایز تایکان، گیربکس دو سرعته‌ای است که در محور عقب خودرو نصب شده و فرایند انتقال قدرت را انجام می‌دهد. عنوان  بی‌نظیرترین سیستم انتقال قدرت برای این گیربکس مناسب است، چراکه تا به امروز تمامی خودروهای الکتریکی از گیربکس یک سرعته بهره می‌گرفتند که در پورشه تایکان برای نخستین بار از گیربکس جدید دو سرعته استفاده شده است. طراحی این گیربکس توسط مهندسان کمپانی پورشه صورت گرفته و باتوجه به طراحی جدید ساختار صفحات کلاچ و واحد پردازشگر الکترونیکی آن هم عملکرد را بهبود می‌بخشد و هم بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

پورشه ضمن اینکه باتری‌های ۸۰۰ ولتی انرژی لازم را برای موتورهای الکتریکی قدرتمند تامین می‌کنند تا بتواند با یکبار شارژ کامل پیمایش حرکتی را تا ۴۱۲ کیلومتر می‌رساند. همچنین واحد الکترونیکی مدیریت باتری در بهترین حالت باتوجه به سیستم خنک‌کننده و تعادل دمای باتری که تعبیه شده، میزان راندمان باتری را در حد ایده‌آل خود نگه می‌دارد تا هم عمر باتری افزایش یابد و هم در هنگام حرکت انرژی لازم را برای موتورهای الکتریکی به ارمغان آورد. علاوه بر این سیستم مدیریت بهبودسازی پورشه موسوم به PRM تا ۹۰ درصد انرژی اصطکاکی توسط ترمز را به انرژی الکتریکی بازیابی می‌کند، این موضوع به این معناست که در زمان ترمزگیری ابتدا ریکاوری فعال می‌شود و سیستم به صورت هوشمندانه در شرایطی که نیاز باشد نیروی ترمز را برای توقف کامل افزایش می‌دهد.

در حقیقت این بهبودسازی انرژی منجربه مرتفع ساختن نیازهای متعدد در وضعیت‌های مختلف رانندگی مانند اسپرت و نرمال می‌شود. از سوی دیگر سیستم تعلیق طبیق دهنده بالانسرها و دامپرهای بادی به عملکرد بهتر خودرو در هنگام حرکت کمک بسزایی می‌کند تا باتوجه به کنترل اسپرت دینامیکی شاسی در هر شرایط حرکتی در جاده و خیابان را منطبق سازد و در نتیجه پایداری را در سطح بالای نگه دارد. مضاف براین موارد سیستم‌های کمکی رانندگی، سیستم کمکی دید در شب، سیستم کمکی رانندگی در ترافیک و سیستم فعال حفظ مسیر طراحی شده تا عملکرد حرکتی تایکان را بهبود بخشد.

کد خبر: ۵۸٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha