۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
دفتر توسعه تجارت خراسان شمالی در ترکیه راه اندازی شد
استاندار خراسان شمالی:

دفتر توسعه تجارت خراسان شمالی در ترکیه راه اندازی شد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی از راه اندازی دفتر توسعه تجارت این استان در شهر استانبول ترکیه خبر داد.

به گزارش بازار، محمدعلی شجاعی ظهر امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان شمالی که در سالن جلسات این اتاق برگزار شد، گفت: خراسان شمالی گریزی جز توسعه بخش خصوصی برای رشد و توسعه اقتصادی ندارد.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان بسیار اندک است که همین امر موجبات بسیاری از شاخص های پایین خراسان شمالی را فراهم کرده است.

شجاعی از راه اندازی دفتر توسعه تجارت خراسان شمالی در شهر استانبول ترکیه خبر داد و اظهار کرد: برنامه راه اندازی این دفتر در چندین کشور دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته و به زودی در قزاقستان هم راه اندازی می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین بر ادغام فعالیت مدیران دولتی و خصوصی تاکید کرد و گفت: طی یک هفته تمامی مسئولیت های دولتی که از نظر قانونی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی هستند احصاء شوند.

وی اضافه کرد: خراسان شمالی در مولفه های کسب و کار ۶ رتبه کمتر شده که نشان از پای کار بودن مدیران در رفع مشکلات واحدهای تولیدی است اما رضایت بخش نیست و باید جزو رتبه های برتر قرار بگیریم.

شجاعی با اشاره به بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان گفت: بخشی از مشکلات مربوط به قوانین کشوری و برخی مرتبط با شرایط اقتصادی موجود است.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: با این وجود باید میزان تخریب واحدهای تولیدی را در سیل تحریمات با هم افزایی و همکاری بیشتر کمتر کنیم

کد خبر: ۵٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha