۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
رشد نرخ های جهانی؛ فرصت مهم سرمایه گذاری
مدیرعامل کارگزاری ملل پویا عنوان کرد

رشد نرخ های جهانی؛ فرصت مهم سرمایه گذاری

خانزاده، مدیر عامل کارگزاری ملل پویا گفت: از آنجایی کرونا عاملی بر رکود اقتصاد جهانی شد، کشف واکسن این بیماری همچنین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موتور محرکی برای رشد دوباره قیمت های جهانی شد، بدین منظور به عقیده بنده کامودیتی ها از لحاظ بنیادی شرایط بسیار مطلوب و جذابی دارند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، کمال خانزاده ضمن بیان مطلب فوق شرایط فعلی بازار سرمایه را تحلیل کرد و گفت: شرکت هایی که صادرت محور هستند یا تاثیر پذیری مستقیم از نرخ های جهانی دارند مانند معدنی ها، فولادی ها و... از جمله گروه های برتر بازارند که سهامداران نباید از آنها غافل شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی کرونا عاملی بر رکود اقتصاد جهانی شد، کشف واکسن این بیماری  همچنین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موتور محرکی برای رشد دوباره قیمت های جهانی شد، بدین منظور به عقیده بنده کامودیتی ها از لحاظ بنیادی شرایط بسیار مطلوب و جذابی دارند.

مدیر عامل کارگزاری ملل پویا مهمترین ریسک فعلی بازار سرمایه را بودجه ارائه شده دولت به مجلس عنوان کرد و افزود: همیشه زمان ارائه بودجه یک شرایط چالش برانگیز در فضای اقتصادی و سیاسی ایجاد می شود که به طبع ممکن است بازار سرمایه واکنش هایی نشان دهد. البته که هنوز کل لایحه بودجه بررسی نشده که تحلیل ها یا واکنش ها را در بر داشته باشد اما طبیعی است که به واسطه بودجه و شرایط آن بازار با نوسان مواجه شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره نارضایتی مجلس از سازمان بورس بیان کرد: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس که تخصصی درباره بازار سرمایه ندارند با اظهار نظر های غیر کارشناسی که بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی، به بازار سرمایه آسیب می زنند. بهتر است نمایندگان محترم خروجی تصمیمات خود را بر عهده کمیسیون اقتصادی بگذارند، چرا که بسیاری از صحبت های نمایندگان مجلس در خصوص بازار سهام خارج از مدار تخصصی است و راه حل رفع مشکلات نیست.

خانزاده خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون اقتصادی تخصص ویژه ای درباره بازار سرمایه و فرایند آن دارد پس بهتر است مشورت ها را در حضور ایشان انجام دهند و اگر معایب یا کسری وجود دارد با ارائه راه حل هر چه سریع تر بر طرف شود.

کد خبر: ۵۸٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha