۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
افتتاح رسمی آزاد راه تهران-شمال، ۶ اسفند با حضور رئیس جمهور
معاون سازمان راهداری خبر داد

افتتاح رسمی آزاد راه تهران-شمال، ۶ اسفند با حضور رئیس جمهور

منطقه یک آزادراه تهران-شمال پس از بهره برداری آزمایشی خود قرار است روز ششم اسفند ماه امسال و با حضور رئیس‌جمهور، بهره‌برداری رسمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار،پس از اینکه در بیست و سوم بهمن ماه جاری و پس از دستور رئیس جمهوری بهره برداری آزمایشی از منطقه یک آزاد راه تهران-شمال صورت گرفت گزارشها حاکی از این است که بهره برداری رسمی این منطقه ششم اسفند ماه امسال با حضور رئیس جمهوری انجام شود.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان منشعب می‌شود و در مسیر ۳۳ کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. پس از آن خودروها وارد جاده قدیم کندوان شده و طی مسیر می‌کنند و سپس می‌توانند در منطقه مرزن‌آباد وارد منطقه چهار آزادراه تهران - شمال شوند.

بنا بر این گزارش، ارزش فعلی این منطقه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

نکته جالب درباره عوارض این آزادراه است که خادمی، مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور، آن را زیر ۵۰ هزار تومان عنوان کرده و گفت: فردا نیز این تردد آزمایشی انجام می‌شود و اوایل اسفندماه نیز قطعه یک آزادراه تهران – شمال افتتاح خواهد شد. تردد آزمایشی در این دو روز که هر روز دو ساعت خواهد بود، برای خودروها رایگان است.

وی همچنین تاکید کرد عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران - شمال به صورت الکترونیکی و شناور است و مبلغ آن زیر ۵۰ هزار تومان خواهد بود!

هنوز در مورد رقم عوارض آزاد راه تهران -شمال رقم دقیقی تعیین نشده

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه گفته شده ششم تا ۱۰ اسفند منطقه یک آزاد راه تهران -شمال بهره برداری رسمی می شود گفت:پس از بهره برداری رسمی این آزاد راه تحویل سارمان راهداری خواهد شد.

وی درباره سرنوشت تعیین سقف و کف رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: هنوز در این‌باره رقمی به ما اعلام نکرده‌اند.

با افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال، خودروها از بزرگراه همت در تهران (پس از تقاطع همت و آزادگان) وارد منطقه یک آزادراه شده و پس از ‌عبور از این مسیر ‌۳۲ کیلومتری، در سه راهی شهرستانک وارد جاده موجود کرج-چالوس می‌شوند و سپس در ادامه جاده موجود، مسیر تا مرزن‌آباد ادامه می‌یابد و پس از آن خودروها می‌توانند وارد ‌منطقه چهار آزادراه تهران-شمال ‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: ۵٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha