۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
خودرو سازی  پورشه به تازگی از جدید ترین محصولات خود رونمایی می کند

خودرو سازی پورشه به تازگی از جدید ترین محصولات خود رونمایی می کند

به تازگی شرکت خودروسازی پورشه از نسخه قوی‌تر اسطوره و سوپراسپرت محبوب خود یعنی ۹۱۱ GT۳ رونمایی کرد، این خودرو دارای یک موتور شش سیلندر تخت با حجم چهارلیتری با قدرت ۵۰۳ اسب بخار است.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت خودروسازی پورشه از نسخه قوی‌تر اسطوره و سوپراسپرت محبوب خود یعنی ۹۱۱ GT۳ رونمایی کرد. این نسخه از ۹۱۱ در ظاهر تغییراتی اندک داشته که از جمله آن می‌توان به ورودی‌های هوا فعال در جلو، دو دریچه ورود هوا روی کاپوت و اسپویلر بزرگ ثابت روی در موتور در بخش عقب و اگزوزهای بزرگ سفارشی آکراپوییچ دوتایی در میانه سپر اشاره کرد.
اما مهم‌ترین تغییرات اساسی در ۹۱۱ نسخه GT۳ قلب تپنده قدرتمندی است که نیروی لازم جهت حرکت این سوپراسپرت باعملکرد بالا را تامین می‌کند. یک موتور شش سیلندر تخت با حجم چهارلیتری آشنای پورشه است که در نسل جدید GT۳ شاهد قدرتی برابر ۵۰۳ اسب‌بخار و ۴۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. نکته مهم در این میان این است که مهندسان مکانیک پورشه با تغییراتی در بخش ECU توانسته‌اند دور موتور را به ۹هزار آرپی‌ام(دور در دقیقه) برسانند.
۹ هزار دور در دقیقه به معنای رد لاین یا دور بحرانی است که پس از آن ECU به وسیله یک گاورنر یا کنترلر الکترونیکی هوشمند اقدام به کاهش دور موتور حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ آرپی‌ام(دور در دقیقه) می‌کند. به همین منظور از یک واتر پمپ(پمپ آب) الکترومکانیکی و پاشش آب انژکتور استفاده شده تا میزان تنش حرارتی را کاهش و از انبساط بیش از حد قطعات دوار جلوگیری کند. ضمن آنکه سیستم اگزوز در ۹۱۱ نسخه GT۳ یک ساختار X مانند موسوم به X پایپ به خود گرفته که باتوجه به شکل هندسی آن و حفظ ملزمات اصل برنولی و طراحی دریچه‌های متغیر، سبب می‌شود در دورهای بالاتر صدای مهیج و جذابی را به وجود آورد.

کد خبر: ۵۸٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha