۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
خرید توافقی یک‌هزار تن دانه‌های روغنی آفتابگردان در میامی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

خرید توافقی یک‌هزار تن دانه‌های روغنی آفتابگردان در میامی

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه یک هزار تن دانه‌های روغنی آفتابگردان در میامی به‌صورت توافقی خریداری شد، گفت: هر کیلو آفتابگردان ۸۵ هزار ریال خریداری‌شده است.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه خرید توافقی دانه‌های روغنی آفتابگردان از دهم مهرماه در میامی آغازشده است، اظهار داشت: تاکنون یک هزار تن دانه آفتابگردان در این شهرستان به نرخ ۸۵ هزار ریال به‌صورت توافقی خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب دولت ۴۱ هزار و ۵۰۰ ریال است، افزود: آفتابگردان یکی از محصولات اساسی بخش کالپوش این شهرستان است که به‌صورت دیم کشت می‌شود و مهم‌ترین ارقام کشت‌شده هایسون و پروگسرس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار تن دانه روغنی آفتابگردان از مزارع این شهرستان برداشت‌شده است، خاطرنشان کرد: آفتابگردان گیاهی است که در اغلب مناطق معتدل به‌خوبی رشد می‌کند و ارقام مشابه را می‌توان در طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی کاشت.

میرعماد با تأکید بر اینکه میامی هرسال با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی، ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی استان سمنان را به خود اختصاص می‌دهد، اضافه کرد: ۹۰ درصد جمعیت شهرستان میامی روستایی است.

وی گفت: از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین قابل‌کشت این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار به گندم دیم و آبی و باقی به کشت آفتابگردان، کلزا، چغندر قند و انواع حبوبات اختصاص دارد.

کد خبر: ۵۸٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha