۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
۸۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان نصب شده است
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۸۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان نصب شده است

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: طی سال جاری ۸۰ آبگرمکن خورشیدی درروستاهای حاشیه جنگل های استان زنجان نصب و تجهیز شده است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای استان زنجان به خوبی در حال  انجام است، گفت: اجرای این طرح از سال ۹۴ آغاز شده و تاکنون هم به خوبی اجرا شده است. 

وی اظهار کرد: طی سال جاری ۸۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل های استان زنجان نصب و تجهیز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی  و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه نصب آبگرمکن خورشیدی برای حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان جنگل‌ها در روستاهای حاشیه جنگل ها است، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان زنجان نصب و تجهیز شده است. 

آقاجانلو تاکید کرد: نصب آبگرمکن های خورشیدی در تمامی روستاها به صورت رایگان انجام می شود و هزینه آبگرمکن ها از محل صندوق توسعه ملی تامین  می شود.

وی افزود: روستاهای حاشیه جنگل‌ها که راه صعب العبور دارند و از نعمت گاز طبیعی محروم هستند در اولویت اجرای این طرح قرار دارند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، تصریح کرد: تأمین آب گرم رایگان، حفاظت از بوته‌ها و جنگل ها، پوشش گیاهی مراتع و کاهش آمار قطع درختان ار فواید مهم نصب آبگرمکن های خورشیدی است. 

کد خبر: ۵۸٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha