۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
۱۳۵ مشاور املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب شد / سایت‌های خریدوفروش عامل نابسامانی بازار
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل:

۱۳۵ مشاور املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب شد / سایت‌های خریدوفروش عامل نابسامانی بازار

اردبیل - رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل گفت: طی بازرسی‌های انجام شده، ۱۳۵ واحدهای صنفی مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب شده است.

خداوردی حضرتی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به رکود بازار مسکن در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته جهش معاملاتی در بازار املاک را شاهد بودیم اما در حال حاضر بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌برد.

 وی بابیان اینکه متأسفانه مسئولان در قبال وعده‌هایی که می‌دهند، هیچ‌گونه عملکردی ندارند گفت: اگر مسئولان به وعده‌های خود در خصوص دادن وام و تسهیلات به مردم عمل کنند، قطعاً رونق نسبی در بازار ایجاد می‌شود.

حضرتی به بالا بودن قیمت مسکن در اردبیل اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل نابسامانی بازار مسکن، ورود سایت‌های مختلف خریدوفروش، به بازار املاک است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل بابیان اینکه در این سایت‌ها، قیمت املاک بدون نظر کارشناسی و به‌صورت کذایی بالا می‌رود گفت: متأسفانه در این شرایط، خریداران واقعی مسکن، متضرر می‌شوند.

وی به عدم آگاهی برخی از شهروندان نسبت به قانون خریدوفروش نیز اشاره کرد و گفت: مردم همان‌گونه که در خرید کفش و لباس خود حساس هستند باید در خرید ملک نیز وسواس بیشتری داشته باشند.

حضرتی تصریح کرد: عدم آگاهی مردم باعث بروز مشکلات زیادی در حوزه مسکن شده است.

وی به ورود افراد بدون پروانه در بازار مسکن هم اشاره کرد و گفت: این افراد با فعالیت غیرقانونی خود باعث مشکل و تنش در جامعه می‌شوند.

حضرتی در خصوص نظارت بر فعالیت مشاورین املاک گفت: اتحادیه املاک ۵ کمیسیون فعال ازجمله کمیسیون بازرسی دارد برهمین اساس در طول سال جاری از ۲۲۰۰ واحد صنفی، نزدیک به ۸۰۰ بازرسی انجام‌شده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۱۳۵ واحد فاقد پروانه پلمپ شده است.

وی یکی از موارد اختلافی معاملاتی را، خریدوفروش واحدهای پیش فروشی عنوان کرد و گفت: از سال ۸۹ قانون ممنوعیت خریدوفروش واحدهای پیش فروشی اعلام‌شده و بر همین اساس متخلفین در مرحله اول به یک سال تعلیق از فعالیت و در مرحله دوم و سوم به ترتیب به دو سال تعلیق و درنهایت باطل کردن پروانه کسب محکوم می‌شوند.

کد خبر: ۵٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha