۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
«نمودار تعاملی» همه نمادها در سایت TSETMC فراهم شد
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران:

«نمودار تعاملی» همه نمادها در سایت TSETMC فراهم شد

دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از امکان جدید «نمودار تعاملی» همه نمادهای بورسی و فرابورسی در سایت TSETMC خبر داد و دو اولویت نخست را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، روح الله دهقان درباره امکانات و ابزارهای جدیدی که اخیراً در سایت TSETMC به کار گرفته شده (شامل موارد جابجایی نمادهای پربیننده با نمادهای پرتراکنش، آموزش، نمایش روزانه ورود پول سهامداران حقیقی و نقشه بازار) به بورس پرس توضیح داد: این اقدامات با توجه به گسترش بازار سرمایه در سال های اخیر و لزوم توسعه فرهنگ سازی و آموزش رخ داده که در آینده هم ادامه دارد.

وی افزود: در این میان گزینه نمایش روزانه ورود پول سهامداران حقیقی، بعد از اعمال تمهیدات فنی در آینده ایی نزدیک به کار گرفته خواهد شد اما امکان تازه ایی به نام نمودار تعاملی برای همه شرکت های بورسی و فرابورسی به کار گرفته شده که جنب محل نمایش ساعت نمادها، بار گذاری شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این نمودار بر اساس حجم معاملات و قیمت روزانه سهام هر شرکت و در دوره های زمانی و با امکان تنظیم مختصات مختلف توسط کاربران بوده و می تواند در تحلیل تکنیکال سهامداران از وضعیت هر شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

دهقان در پاسخ به این سئوال که دیگر برنامه های شرکت مدیریت فناوری بورس تهران برای سایت TSETMC چیست و آیا سامانه معاملات مشکلی ندارد، گفت: یکی از خواسته های برخی فعالان بازار سرمایه، تغییر ظاهر این سایت مهم است که با توجه به قدمت، عادت اکثر سهامداران، پیجیدگی و حساسیت خاص این مورد، نیاز به بررسی های بیشتری است و یکی از گزینه ها هم امکان نمایش گزینه های مختلف در چند پیش زمینه و صفحه است.

وی ادامه داد: اما اولویت اصلی این سایت تقویت پایه های تکنولوژی و جلوگیری از اختلالات موردی سامانه معاملات و نمایش دقیق اطلاعات است که خوشبختانه در ماه های اخیر، رخ نداده است. به طوری که تعداد معاملات بورس و فرابورس در چهارشنبه گذشته بالغ بر ۲.۵ میلیون دفعه و بی سابقه در ۶ ماه گذشته بود اما مشکلی در سامانه معاملات ایجاد نشد.

دهقان افزود: بنابراین در مقطع فعلی و با وجود افزایش چشمگیر حجم معاملات در هفته های اخیر، مشکلی در سامانه معاملات و پردازش سیستم و آمار و اطلاعات رخ نداده و انتظار می رود با توسعه تکنولوژی، وضعیت روز به روز و هفته به هفته بهتر شود.

کد خبر: ۵۸٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha