۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
فروش انار بیش از قیمت مصوب، خلاف است
رئیس اتحادیه بار فروشان:

فروش انار بیش از قیمت مصوب، خلاف است

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بار فروشان با اشاره به قیمت انواع انار در بازار، عنوان کرد: صنف میوه فروشان موظف هستند برای شب یلدا فاکتور دهند و انار بیشتر از ۲۱ هزار تومان نفروشند.

به گزارش بازار، مصطفی دارایی نژاد با بیان اینکه تولیدات سال جاری میوه با توجه به بارندگی های سال گذشته، یک و نیم برابر سال های گذشته است، گفت: در شب یلدا هندوانه و انار دو میوه پر مصرف هستند و هندوانه امسال با توجه به کاشت جدید در میناب و جاسک، نو و تازه خواهد بود و البته قیمت مناسبی هم دارد.

وی درباره قیمت انار اظهار کرد: بخاطر اینکه برای مردم عزیز مشکلی پیش نیاید و فشاری برای تهیه انار نداشته باشند، انارهای ساوه، یزد، فردوس مشهد، کازرون و شیراز، همگی از درخت چیده شده است. آن زمانی که قیمت بالا بود، انارها از انبار و سردخانه به فروش می رسید که با عرضه بیشتر، قیمت ها همانند پرتغال به حالت قبل بازگشته است.

رئیس اتحادیه بار فروشان بیان کرد: یک کشف قیمت انجام داده ایم و قیمت انار را از ۶ هزار تا ۲۱ هزار تومان در میدان مرکزی قرار داده ایم. انار ساوه و یزد از ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، انار فردوس از ۱۰ تا ۱۵ تومان، انار شیراز و کازرون از ۱۰ تا ۱۷ تومان است. همچنین انار دون مشکی که از آن به نام انار فوق سوپر نام می برند، تا ۲۱ هزار تومان قیمت دارد.

وی با اشاره به اینکه مغازه دارها و فروشنده ها موظف هستند به صورت هم دانه ای و هم کارتنی انار به فروش برسانند، عنوان کرد: صنف میوه فروشان موظف هستند برای شب یلدا فاکتور دهند و انار بیشتر از ۲۱ هزار تومان نفروشند و بیشتر از این قیمت که برای انار دون سیاه است، خلاف محسوب می شود.

دارایی نژاد یاد آور شد: بازرسان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه و اتاق اصناف داخل میدان مرکزی تره بار حضور دارند و هر کسی اگر انار را بیشتر از ۲۱ هزار تومان خرید، به اتحادیه مراجعه و شکایت کند. اگر مغازه داری بیشتر از قیمت مصوب بفروشد بار اول و دوم تذکر و جریمه می شود و بار سوم نسبت به پلمپ آن اقدام خواهیم کرد.

کد خبر: ۵۸٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha