۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
تعیین سهمیه استانی جو برای عرضه در بازارگاه
عرضه جو به بازارگاه رسید

تعیین سهمیه استانی جو برای عرضه در بازارگاه

با دستور سرپرست وزارت جهادکشاورزی مقررشد تا عرضه جو تا پایان امسال و عرضه ذرت  در ابتدای سال ۹۹ از طریق بازاراگاه انجام شود.

به گزارش  بازار به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)، پانزدهمین جلسه کارگروه مدیریت سامانه بازارگاه برگزار و فرآیند عرضه جو در سامانه بازارگاه و همچنین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت پشتیبانی امور دام در ارتباط با عرضه نهاده های آن شرکت در بازارگاه بررسی شد.
در این جلسه مقررشد تا معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب کارهای کشاورزی در هنگام ورود هر محموله نهاده جو به کشور مراتب را به معاونت امور دام (دفتر بهبود و تغذیه جایگاه دام) اطلاع و بلافاصله فرآیند سهمیه بندی آن کالا در سامانه بازارگاه توسط معاونت امور دام تهیه و در سامانه، بارگذاری شود.
همچنین در پانزدهمین جلسه کارگروه مدیریت سامانه بازارگاه مقرر شد تا معاونت امور دام جهت اجرای این مهم می تواند از همکاری و همفکری تشکل های ملی بهره مند شود اما ضرورتا تمامی فرآیند توزیع در سامانه توسط معاونت امور دام صورت خواهد گرفت.
براساس مصوبات این جلسه، تمامی محموله های پیش فروش شده توسط شرکت های تامین کننده نهاده جو حداکثر تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه سالجاری، مشروط به آنکه پول آن به حساب فروشندهواریز شده باشد دارای اعتبار می باشد محموله های فوق می بایست حداکثر تا تاریخ فوق منجربه تحویل گردد و در غیر اینصورت ابطال  می شود این موضوع توسط این دفتر به کلیه شرکت های وارد کننده ابلاغ میگردد.
در این جلسه همچنین مقررشد تا عرضه ذرت از ابتدای سال آینده از طریق سامانه بازارگاه صورت گیرد و با توجه به مشکلاتی که ناشی از کمبود ذرت در کشور وجود دارد شرکت پشتیبانی امور دام می توانند صرفا نهاده ذرت را با رعایت کلیه مقررات و ضوابط با هماهنگی کامل معاونت تولیدات دامی خارج از سامانه بازارگاه عرضه نماید و لیست توزیع آن را در اختیار مدیریت نظارت بر توزیع کالاهای اساسی قرار دهد.
با توجه به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام اطلاعات لازم برای اجرای دستور مقام عالی وزارت برای عرضه نهاده های خود از طریق سامانه بازارگاه را در اختیار بانک کشاورزی قرار داده تا بانک یاد شده بستر لازم را در سامانه برقرار نماید، مقرر گردید حداکثر تا پایان بهمن ماه تمامی اقدامات لازم از طرف بانک کشاورزی برای این منظور در سامانه صورت گیرد و شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به عرضه کنجاله سویا و جو در صورتیکه برنامه عرضه در بازار را دارد از ابتدای اسفند ۹۸در سامانه اقدام کند.
طبق مصوبه پانزدهمین جلسه کارگروه مدیریت سامانه بازارگاه مقررشد تا مرکز فنآوری اطلاعات و ارتباطات وزارتخانه ظرف مدت یک هفته، نسبت به بررسی گزارش حسابرسی کالایی که توسط بانک کشاورزی تهیه و اجرایی شده اقدام و ضمن رفع نقصان و یا مشکلات احتمالی، نتیجه را به دبیرخانه کارگروه اعلام کند که ضرورت امکان گزارش گیری از فرایند عرضه دانه سویا تا مرحله تبدیل به کنجاله و عرضه آن، مورد تاکید است.

کد خبر: ۵٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha