۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
ابلاغ دستورالعمل حمایت از تاسیس و فعالیت مراکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات
رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

ابلاغ دستورالعمل حمایت از تاسیس و فعالیت مراکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات

زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تصویب دستورالعمل حمایت از تاسیس و فعالیت مراکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران حمید زادبوم با بیان این مطلب گفت: با عنایت به بند ۴ تصویب‌نامه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در راستای تحقق بند ۱۰ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با هدف ارزآوری مثبت و اجرایی کردن مفاد بسته‌های حمایت از صادرات غیرنفتی کشور، همچنین بر اساس اهداف و وظایف قانونی سازمان توسعه تجارت ایران مندرج در ماده ۵ اساسنامه، دستورالعمل حمایت از تاسیس و فعالیت مراکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات ایرانی در خارج از کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب و برای اجرا توسط سازمان توسعه تجارت ایران، ابلاغ شد.

وی افزود: هدف این دستورالعمل توسعه بازاریابی و صادرات محصولات و خدمات ایران در خارج از کشور و تسهیل زمینه همکاری‌های تجاری بین بنگاه‌های کشور میزبان و ایران است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایرات ادامه داد: دامنه شمول این دستورالعمل کلیه اشخاص حقوقی عضو بانک اطلاعات مجریان رویدادهای تجاری سازمان، شرکت‌های مدیریت صادرات دارای مجوز از سازمان که فعالیت آنها به نوعی در ارتباط با صادرات باشد، تشکل‌های عضو، مورد تایید و صاحب صلاحیت اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران که مطابق اساسنامه خود مجاز به فعالیت در امور صادرات هستند و اشخاص حقوقی صادرکننده کالا و خدمات که دارای فعالیت صادراتی مستمر باشند، در بر می گیرد.

زادبوم گفت: با توجه به اهمیت تشکل‌گرایی، متقاضیان عضو تشکل‌های صادراتی و اعضای اتاق‌های بازرگانی و تعاون در صورت دارا بودن صلاحیت‌های عمومی و تخصصی در اولویت خواهند بود. همچنین این دستورالعمل مشمول دفتر تجاری انحصاری یک شرکت با برند تجاری خاص نمی‌شود و حداقل شرط لازم ارائه خدمات برای یک گروه کالایی صادراتی است.

کد خبر: ۵۸٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha