۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
افراد خاصی در ذخایر غنی مرمریت محلات دست اندازی کرده اند
در گفتگو با بازار مطرح شد

افراد خاصی در ذخایر غنی مرمریت محلات دست اندازی کرده اند

محلات- سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انحصار عجیبی در ذخایر مرمریت منطقه شکل گرفته است، گفت: افراد خاصی در ذخایر غنی مرمریت محلات دست اندازی کرده اند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص مشکلات موجود در حوزه معادن استان مرکزی اظهار داشت: در حوزه معادن مشکلات جدی داریم چرا که ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن تخصیص نیافته و باید همه در این باره پیگیری کنند.

سلیمی با بیان اینکه ذخایر غنی مرمریت در منطقه وجود دارد ولی متاسفانه این منطقه را به پنج پهنه تقسیم کرده اند گفت: یک انحصار عجیبی در این خصوص شکل گرفته که افراد خاصی در این ذخایر دست اندازی کرده اند که باید از انحصار این افراد خارج شود و در اختیار سایر جوانان شهر قرار گیرد و به بهره برداری برسند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات این است که برخی افراد با مواضع تند و غیرمنطقی در فضای مجازی باعث فرار سرمایه گذاری از شهر و ایجاد آسیب بسیاری به این بخش شده اند .

وی افزود: در طول چند سال اخیر برخی افراد با مواضعی که داشته اند، حتی دید مردم شهر را نسبت به سرمایه گذاران منفی کرده اند؛ اگر کار سرمایه گذاران در شهر غیرقانونی است که با آنها برخورد شود ولی اگر کار آنها قانونی است چرا امنیت سرمایه گذاری را در شهر با اخلال مواجه می کنند؟

سلیمی ادامه داد: هر فردی که تخلف انجام داده باید با وی برخورد جدی شود ولی فضاسازی منفی به صورت کلی و مبهم در خصوص تمامی سرمایه گذاران موجب ناامنی اقتصادی، فرار سرمایه و مشکلات بسیار از جمله بیکاری و سایر معضلات اجتماعی خواهد شد. باید این موضوع روشن شود که این اظهارات و مطالب مبهم و کلی گویی ها با چه هدف و نیتی صورت می گیرد. اگر اسنادی از تخلف در اختیار دارند که ارائه دهند تا با متخلفین برخورد جدی شود و گرنه باید جلوی فرار سرمایه از شهر گرفته شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال اخیر برخی از سرمایه گذاران به خاطر احساس ناامنی اقتصادی، کارخانجات خود را در شهرهای دیگر کشور احداث کرده اند که برخی از آنان تا ۶۰۰ اشتغال در آن شهرها ایجاد نموده اند و این موضوع خیانتی بود که به شهر صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی تسهیل امور تولیدکنندگان به سختی انجام می شود عنوان داشت: باید با پیگیری فراوان و مداوم از طریق مدیران کل مسائل مربوط به تولیدکننده های شهرستان در بخش های مختلف و امور اشتغال روستایی پیگیری و به سرعت انجام شود و کارهای اجرایی که پیگیری می شود و به انجام می رسد را نیز به مردم اطلاع رسانی کنید.
 

کد خبر: ۵۸٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha