۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
مسافران ناوگان اتوبوسی تست کرونا می‌دهند/ تشدید نظارت‌های بهداشتی در لرستان
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان:

مسافران ناوگان اتوبوسی تست کرونا می‌دهند/ تشدید نظارت‌های بهداشتی در لرستان

لرستان- قدمی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تمام شرکت‌ها و رانندگان باید قبل از صدور بلیط نسبت به اخذ استعلام وضعیت ابتلای مسافران به کووید ۱۹ اقدام کنند.

میثم قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اخیراً در بحث حمل و نقل عمومی مسافربری تغییراتی ایجاد شده که باید به اطلاع مردم و فعالان این حوزه برسانیم و از این پس تمام شرکت‌های حمل و نقل استان موظف به رعایت آن هستند.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل باید از فروش بلیط و سوار کردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند، همه رانندگان ملزم به استفاده از ماسک در تمام طول سفر هستند و توزیع پک‌های بهداشتی باید در بین مسافران انجام شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: فروش بلیط با حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد برای جابه‌جایی مسافر و ضدعفونی همه ناوگان تحت پوشش، قبل و بعد از اعزام از دیگر مواردی است که در راستای تأمین ایمنی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر لحاظ شده است.

وی با اشاره به ایمنی بالای سفر با ناوگان اتوبوسی لرستان، اظهار کرد: اداره کل راهداری از طرق مختلف از جمله سامانه‌های پیامکی، دفاتر نمایندگی مستقر در پایانه‌ها و مراجعه حضوری، پیگیر شکایات و نارضایتی‌های احتمالی مسافران است و تمام شکایات مردمی با قید فوریت بررسی شده و در کمیسیون‌های تخلفات حمل و نقلی با افراد خاطی برخورد می‌شود.

قدمی بیان کرد: براساس تفاهم نامه‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی درخصوص پروتکل‌های بهداشتی ناوگان مسافر جاده‌ای و مشروط بودن صدور بلیط به ارائه تست منفی کرونا، از تاریخ یکم آذر ۹۹ تمام شرکت‌ها و رانندگان باید قبل از صدور بلیط با مراجعه به سایت www.safarvip.com و وارد کردن کد ملی مسافر، نسبت به اخذ استعلام وضعیت ابتلای مسافران به کووید ۱۹ اقدام کنند.

کد خبر: ۵۸٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha