۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
قیمت مرغ در کرمان به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید/ خسارت مرغداران جبران می‌شود
بازار مرغ کرمان در یک قدمی ثبات

قیمت مرغ در کرمان به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید/ خسارت مرغداران جبران می‌شود

کرمان- بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان کرمان از روز یکشنبه ۱۶ آذر ماه مرغ با قیمت مصوب، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: قیمت مرغ که در هفته‌های گذشته در کرمان تا ۳۳ هزار تومان هم رسیده بود طی هفته‌ گذشته به سرعت روند نزولی طی کرد و در بازار با قیمت ۲۳ هزار تومان عرضه شد.

این کاهش قیمت به دنبال جوجه‌ریزی‌های انجام شده در آبان‌ماه و افزایش تولید رخ داده است اما بسیاری از مرغداران به دلیل عدم دریافت نهاده دولتی در شرایط بدی به سر می‌برند و ممکن است ضرر و زیان مرغداران سبب شود بار دیگر جوجه‌ریزی متوقف گردد و بازار مجددا با کمبود مرغ و افزایش قیمت مواجه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان امروز ۱۵ آذر ماه در ستاد تنظیم بازار استان، با اشاره به ابلاغ کشوری در مورد قیمت مرغ گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار از روز یکشنبه ۱۶ آذر ماه مرغ با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

حسین مهرابی با بیان اینکه تعدادی از مرغداران به دلیل این‌که نهاده‌های یارانه‌ای خود را به طور کامل دریافت نکرده بودند، دچار خسارت‌هایی می‌شوند، اظهار داشت: حمایت و تشویق مرغداران برای جوجه‌ریزی بسیار مهم است.

وی افزود: مقرر شد اتحادیه تعاونی مرغداران استان لیستی از مرغداران خسارت دیده تهیه کند تا ظرف ۴۸ ساعت آینده راهکارهای جبران خسارت این تولیدکنندگان اعلام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز راهکارهای حمایت از مرغداران را پیگیری و اجرای می‌کند.

وی تاکید کرد: چنانچه قیمت مصوب توسط استان‌های همجوار رعایت نشود، موضوع از طریق استانداری و سازمان صمت پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۵۸٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha