۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
پیشرفت ۳۰ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد؛

پیشرفت ۳۰ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل از پیشرفت ۳۰ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شهرک‌های صنعتی اردبیل، محمد اهلی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل(۲) اظهار داشت: یکی از راه های رسیدن به توسعه پایدار و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی، بهبود و توسعه روش های تصفیه فاضلاب است که تلاش می شود با اقدامات کوتاه مدت و میان مدت، اثرات زیست محیطی واحدهای تولیدی کاهش یابد.

وی گفت: از جمله اقدامات شرکت شهرک های صنعتی برای بهبود روند تصفیه فاضلاب واحدهای تولیدی، احداث تصفیه خانه در شهرک های صنعتی است که در این راستا تاکنون چهار تصفیه خانه در شهرک های صنعتی استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

اهلی افزود: یکی از معضلات موجود در شهرک های صنعتی استان، تکمیل ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل(۲) بود که بدین منظور همزمان با سفر مرداد ماه معاون وزیر صمت به استان اردبیل، عملیات احداث ساختمان مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی آغاز شد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را در حدود ۳۰ درصد برشمرد و افزود: پیشرفت این پروژه در این مدت زمان اندک بسیار قابل قبول بوده که تلاش می شود قسمت ساختمانی این مدول تا پایان سال به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل تصریح کرد: نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تصفیه خانه به اعتباری بالغ بر دویست میلیارد ریال نیاز دارد که با توجه به محدودیت های بودجه ای و کمبود اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی، تکمیل و اجرای کامل آن در حد توان این شرکت نبوده و نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

اهلی از دیگر برنامه های کوتاه مدت برای حل مشکلات آلودگی را الزام واحدهای تولیدی نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی و نصب پیش تصفیه در پساب خروجی دانست و افزود: بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مطابق با مفاد قراردادهای فیمابین، کلیه واحدهای صنعتی موظف هستند با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه نموده و سپس به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا واحدهای صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه خانه های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک شایانی کنند.

کد خبر: ۵۸٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha