۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
دولت به تعهدات ریلی خود در راه آهن اینچه برون عمل نکرد/ سوال از ۲ وزیر
دبیر سابق مجمع نمایندگان گلستان:

دولت به تعهدات ریلی خود در راه آهن اینچه برون عمل نکرد/ سوال از ۲ وزیر

علی‌آبادکتول- نوروزی، نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به تعهدات ریلی خود در خصوص راه آهن اینچه برون عمل نکرده است و به زودی در صحن علنی در این خصوص از دو وزیر راه و اقتصاد سوال می‌پرسم.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر منطقه آزاد اینچه برون راه‌اندازی و زیرساخت‌های گمرکی استان تقویت شود با توجه به پتانسیل و توانمندی استان در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی، دریا، ماهیان خاویاری و ... گلستان ظرفیت مناسبی برای بالندگی اقتصادی کشور خواهد بود.

دبیر سابق مجمع نمایندگان استان گلستان از گلستان به عنوان نقطه عطف در اقتصاد ایران نام برد و افزود: انتقادات جدی به تکمیل نشدن زیرساخت‌ها خط ریلی و انجام نشدن تعهدات دولت و اجرایی نشدن منطقه آزاد اینچه برون وارد است؛ به زودی در زمینه اجرایی نشدن تعهدات دولت در تقویت خط ریلی گلستان از وزیر راه و اقتصاد در صحن علنی سوال خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت بسیار مناسبی برای توسعه اارتباطات اقتصادی ایران و کشورهای اتحادیه جماهیر شوروی سابق وجود دارد، ادامه  داد: گلستان گذرگاه مناسبی برای توسعه صادرات کشور است و با موقعیت مناسب آن می‌تواند لنگرگاه اقتصادی ایران باشد؛ موقعیتی که هیچ یک از مناطق موجود مانند سرخس و باجگیران از آن برخوردار نیستند.

نوروزی به پتانسیل‌های گردشگری استان هم اشاره و بیان کرد: تمام مواهب از جمله کوه، دریا، جنگل، صحرا و ... را در گلستان دارا هستیم و در فاصله کمتر از دو ساعت می‌توانیم این جاذبه‌های گردشگری را نزدیک مشاهده کنیم اما زیرساخت‌های ما در این حوزه هم مانند زیرساخت‌های بخش اقتصادی ضعیف است و نتوانسته‌ایم بهره‌مندی لازم را از آن‌ها داشته باشیم.

کد خبر: ۵۸٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha