۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
۵۴ میلیون مترمکعب آب برای صنایع زنجان اختصاص یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۵۴ میلیون مترمکعب آب برای صنایع زنجان اختصاص یافت

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه مشکلی برای تامین آب صنایع در استان وجود ندارد، گفت: ۵۴ میلیون مترمکعب آب برای صنایع اختصاص داده‌ایم که صنایع در حال استفاده از آن هستند.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص حقابه زنجان از سد تالوار، گفت: حقابه استان زنجان از سد تالوار برای شهرستان خدابنده بوده که در حال پیگیری برای حقابه شرب و صنعت برای این شهرستان هستیم و قول‌های مساعدی نیز در این زمینه داده شده است.

وی به یکی دیگر از موضوعات پیرامون سفره‌های آب زیرزمینی، یعنی فروچاله‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: وجود فروچاله‌ها را در مرز همدان داریم که شامل دشت کبودرآهنگ می‌شود اما در محدوده استان زنجان فروچاله نداریم و گزارش مستندی در این خصوص نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، گفت: فروچاله‌ها زمانی که در یک دشت به گستردگی می‌رسد، این یک هشدار تلقی می‌شود که خوشبختانه در استان زنجان با چنین وضعیتی مواجه نیستیم اما فرونشست زمین را که با موضوع فروچاله کاملا متفاوت است، داریم و بیشترین فرونشست‌ها را در دشت‌های ابهر و خرم‌دره مشاهده می‌کنیم و ممکن است در آینده تبعاتی را ایجاد کند.

افشاری در مورد استفاده صنایع از آب ، گفت: خوشبختانه امروز مشکلی برای تامین آب صنایع در زنجان وجود ندارد و امروز ۵۴ میلیون مترمکعب آب برای صنایع اختصاص داده‌ایم که در حال استفاده از آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه هر صنعت و فعالیتی می‌تواند آثار مخرب زیست‌محیطی نیز به دنبال داشته باشد اما باید به گونه‌ای این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد که حداقل آسیب‌های زیست‌محیطی را به بار آورد، بیان کرد: صنایعی که در محدوده شهرک‌های صنعتی قرار دارند، ضوابط مربوط به خود را در این زمینه خواهند داشت و صنایع بزرگ خارج از این محدوده نیز باید مورد به مورد پالایش بر روی فعالیت آن‌ها صورت گیرد تا کم‌ترین آسیب زیست‌محیطی را به دنبال داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، با یادآوری اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد از آب در حوزه کشاورزی به مصرف می‌رسد، خاطرنشان کرد: اگر حقابه استان یک و نیم میلیارد مترمکعب باشد، ۹۰ درصد این حقابه مربوط به حوزه کشاورزی است و میزان راندمان‌ها تعیین کننده میزان هدررفت آب در این بخش خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، تصریح کرد: میزان هدررفت آب حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد و اگر به صورت سنتی و غرق‌آبی باشد تا ۶۵ درصد هدررفت آب خواهیم داشت.

کد خبر: ۵۸٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha