۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
قزوین به قطب تولید کمپوست و بذر قارچ در کشور تبدیل شده است
مدیر امور باغبانی جهاد کشاوزی قزوین:

قزوین به قطب تولید کمپوست و بذر قارچ در کشور تبدیل شده است

قزوین-مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سالیان اخیر، قزوین به قطب مهم کشور در تولید کمپوست و بذر (اسپان) قارچ تبدیل شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبری با اشاره به فعالیت هشت واحد در زمینه تولید کمپوست قارچ، اظهار داشت: استان قزوین با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن کمپوست در این خصوص جزو سه استان برتر کشور قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: این کمپوست ها از موادهایی همچون کاه،کلش،کود مرغی و سنگ گچ تهیه می شوند و با انجام فرایندهایی آماده سازی شده و  در واحدهای تولیدی برای کشت قارچ مورد استفاده قرار می گیرند.

وی همچنین از قزوین به عنوان یکی از مهم ترین تامین کنندگان اسپان یا همان بذر قارچ برای واحدهای تولیدکننده این محصول در کشور نام برد و  گفت: استان قزوین در زمینه تولید بذر قارچ نیز با بیش از چهار میلیون لیتر در سال جزو سه استان برتر کشور است.

اکبری با اشاره به فعالیت 35 واحد پرورش و تولید قارچ در استان قزوین، گفت: سالانه حدود ۱۵ هزار تن قارچ خوراکی در استان قزوین به تولید می رسد که در صورت ترویج مصرف این محصول مغذی این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: قارچ از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و سرشار از املاح معدنی همچون آهن، فسفر و پتاسیم ویتامین های D و B بوده و مصرف آن باید در جامعه ترویج شود

کد خبر: ۵۸٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha