۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
برگزاری مجمع ۵ شرکت سرمایه گذاری استانی به صورت الکترونیکی
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح کرد

برگزاری مجمع ۵ شرکت سرمایه گذاری استانی به صورت الکترونیکی

فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بزودی مجمع ۵ شرکت سرمایه گذاری استانی از طریق سامانه برگزاری مجامع الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بعد از راه اندازی سامانه مشتریان اقداماتی برای راه اندازی سایر خدمات به صورت الکترونیکی انجام شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی سامانه برگزاری مجامع الکترونیک، مبانی قانونی برای برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شد.

فهیمی افزود: زمانی که عرضه اولیه صورت می‌گیرد بیش از ۵ میلیون نفر اقدام به خرید سهم می‌کنند و همینطور بعد از آزادسازی سهام عدالت ۵۰ میلیون نفر به سایر سهامداران اضافه شد این یعنی برگزاری حضوری مجامع شرکت‌ها امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: برگزاری سامانه مجامع علاوه بر اینکه امکان حضور سهامداران را به راحتی در مجامع فراهم می‌کند سهامدار می‌تواند در عملکرد شرکت‌ها نظر دهد.

وی با بیان اینکه با این روش، بعد از ۱۰۰ سال شیوه بنگاه داری در کشور تغییر کرده است افزود: امروز وارد فاز جدید از شیوه بنگاه داری و مدیریت شرکت‌ها شدیم به این معنا که عملکرد مدیران به صورت الکترونیکی در معرض دید میلیون‌ها سهامدار است و فعالیت‌های اقتصادی و عملکردهای مالی خود را به سهام داران عرضه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سهامداران و دارندگان سهام عدالت نیزبا شرکت در مجامع الکترونیک می‌توانند در مورد انتخاب مدیران خود تصمیم بگیرند.

فهیمی ادامه داد: بزودی ۵ شرکت سرمایه گذاری استانی با استفاده ازاین سامانه، مجامع خود را برگزار می‌کنند.

وی درباره سامانه پرداخت سود سهام گفت: یکی از انتظارات سهامداران این بود که سود سهام خود را بدون مراجعه به سامانه دفاتر شرکت‌ها دریافت کنند که سامانه پرداخت سود سهام این امکان را فراهم کرده تا سود بصورت الکترونیکی به حساب سجامی سهامداران واریز شود.

کد خبر: ۵۸٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha