۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
سرانه دام عشایر استان سمنان ۳ برابر میانگین کشوری است
مدیر کل امور عشایری استان سمنان:

سرانه دام عشایر استان سمنان ۳ برابر میانگین کشوری است

سمنان- خادم مدیر کل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه سرانه دام عشایر استان سه برابر میانگین کشوری است ، گفت: به طور میانگین هر عشایر استان سمنان دارای ۳۳۰ رای دام است که این میزان قابل توجهی از ظرفیت های تولیدی و اقتصادی را شامل می شود.

مراد خادم در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره ظرفیت های اقتصادی عشایر استان سمنان بیان کرد: عشایر استان به طور متوسط دارای ۳۳۰ راس دام برای هر دامدار هستند در حالی که میانگین کشوری دام های هر دامدار عشایری ۱۱۳ راس است.

وی با بیان اینکه این آمارها نشان می دهد دامداران عشایر استان سه برابر میانگین سرانه دام کشوری، دام نگهداری می کنند، افزود: این موضوع، ظرفیت قابل توجهی در زمینه تولید شیر، لبنیات، گوشت و ... است.

مدیر کل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه در نیمه اول سال ۹۹ عشایر استان هفت هزار تن گوشت قرمز تولید کردند، گفت: دام تولیدی عشایر از لحاظ کیفی نیز در زمره بهترین تولیدات محسوب می شود که مزیت اقتصادی بسیار بالایی نیز دارد.

خادم با بیان اینکه سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایر در سطح استان وجود دارد که عمده تولید گوشت و لبنیات استان را بر عهده دارند، گفت: عشایر نسبت جمعیت اندکی که دارند، کارهای بزرگی برای تولید این استان انجام می دهند اما باید کمک کنیم تا بازارچه عرضه محصولات این عشایر در پایتخت، شهرستان های استان و حتی کشور های همسایه مهیا شود.

وی با بیان اینکه عشایر استان سمنان تقریباً در تمام شهرستان ها حضور دارند، ابراز داشت: عشایر استان بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند که ظرفیتی عظیم برای تولید محسوب می شود.

کد خبر: ۵۸٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha