۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
محتکران و گران‌فروشان در اردبیل نقره داغ شدند/ ۱۴۷ میلیارد تومان جریمه نقدی 
رئیس سازمان صمت اردبیل:

محتکران و گران‌فروشان در اردبیل نقره داغ شدند/ ۱۴۷ میلیارد تومان جریمه نقدی 

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در مبارزه با جرایمی همچون گران‌فروشی و احتکار، ۱۴۷ میلیارد تومان جریمه نقدی برای محتکران و گران‌فروشان حکم صادر شده است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سازمان صمت تلاش می‌کند در کنار سایر مجموعه‌ها به ویژه دادستان اردبیل و سازمان تعزیرات، نظارت دقیق و مستمری را بر بازار انجام داده و جلوی تخلفات صنفی را با قاطعیت بگیرد.

وی به فعالیت صبحگاهی و عصرگاهی اکیپ‌های بازرسی در کنترل بازار اشاره کرد و گفت: همکاران ما تلاش می‌کنند تا زمینه نظارت دقیق و همچنین مستمر را فراهم کرده تا با هرگونه احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و یا تخلفات دیگر برخوردی جدی داشته باشند.

آرد مورد نیاز نانوایی های آزادپز و دولتی تامین شده است 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد:‌ در هفته‌های گذشته به دلیل اختلاف قیمت آرد آزاد با دولتی مشکلاتی را شاهد بودیم که با اقدام به موقع سازمان صمت، مشکل به وجود آمده رفع و به مقدار مورد نیاز آرد نانوایی‌ها اعم از دولتی و آزادپزها تأمین شده است.

صادقی به سامانه ۱۲۴ و دریافت گزارش‌های مردمی اشاره کرد و افزود: در عرض ۲۴ ساعت این سامانه تمامی تذکرها، گلایه‌ها و شکایات مردمی را دریافت می‌کند و همکاران ما در کمتر از ۲۴ ساعت به این شکایت‌ها رسیدگی کرده و با بازرسی و نظارت دقیق سعی می‌کنند مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از اول امسال تاکنون و در قالب جرایم گران‌فروشی و احتکار بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان، اصناف متخلف جریمه شدند و همچنان این رویه با قدرت ادامه دارد.

به مقدار مورد نیاز روغن مایع تأمین شده و در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گرفته است
صادقی به مشکل به وجود آمده در توزیع دو کالای اساسی و مورد نیاز مردم به ویژه روغن‌ نباتی در هفته‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: به مقدار مورد نیاز روغن مایع تأمین شده و در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گرفته تا نیاز مردم رفع شود.

وی بیان کرد:‌ سهمیه روغن جامد استان نیز قرار است در هفته جاری به استان حمل شده و از هفته آینده در این زمینه نیز مشکلی به وجود نخواهد آمد.

صادقی اضافه کرد: برخی گلایه‌ها در مورد کمبود پکیج بود که با تأمین سهمیه استان این مشکل برطرف شده و در حال حاضر هیچ کمبودی در توزیع پکیج وجود ندارد.

برخی از افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت حمل و نقل، سوخت و انرژی خارج از محدوده اختیارات سازمان صمت است  
وی در ادامه به حمایت جدی از کسبه و اصناف منصف استان در شرایط کرونا و محدودیت‌های اعمال شده اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا اصناف در بهترین شرایط فعالیت خود را ادامه دهند اما برخی از افزایش قیمت‌ها خارج از محدوده اختیارات ما هست چرا که به تناسب افزایش قیمت حمل و نقل، سوخت و انرژی قیمت تمام شده نیز افزایش پیدا می‌کند.

صادقی تصریح کرد: اصناف استان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را انجام می‌دهند و سعی بر این است تا از طریق پرداخت منابع مورد نیاز و تسهیلات کم بهره زمینه حمایت از فعالان حوزه خدمات و بازرگانی فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تثبیت قیمت مرغ از روز گذشته اشاره کرد و افزود: قیمت مرغ در بازار با مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده که مرغ منجمد نیز به نرخ ۱۵ هزار تومان همچنان توزیع خواهد شد.

توزیع برنج به قیمت هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با تعیین قیمت و ابلاغ آن به تمامی مغازه‌داران اعم از عمده‌فروشی و خرده‌فروشی سعی بر عرضه مرغ گرم به اندازه کافی در استان است و انتظار می‌رود هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

صادقی افزود: برنج هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر بسته‌ای یک کیلویی نیز به اندازه کافی برای استان تأمین شده و هیچ مشکلی در عرضه این اقلام مورد نیاز مردم وجود ندارد.

کد خبر: ۵۸٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha