۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
اصلاحی در ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ دیده نشد؛ «لایحه» شاکله بودجه قبل را دارد
نائب رئیس مجلس در گفت‌وگو با بازار

اصلاحی در ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ دیده نشد؛ «لایحه» شاکله بودجه قبل را دارد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختاری که مجلس پیرو بودجه مدنظر قرار داده بود در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده نشده است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح ساختار بودجه در بودجه سال ۱۴۰۰ اعمال شده است و یا خیر؟ گفت: اصلاح ساختار بودجه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و حتی مجلس پیش از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ دست به کار شد و تا حدودی اصلاح ساختاری بودجه را مدنظر قرار داد.

وی تاکید کرد: اصلاح ساختاری که مجلس پیرو بودجه مدنظر قرار داده بود در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده نشده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: لایحه به لحاظ شکلی، شاکله بودجه قبل را دارد؛ یعنی نحوه درآمدهای محاسبه شده ،درآمد اوراق ،درآمدهای نفتی به همان شکل گذشته است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین هزینه های بودجه سال ۱۴۰۰ همچنان غیر شفاف است که این مسئله به ویژه در هزینه‌های شرکت‌های دولتی دیده می شود.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: به طور کل در نحوه لایحه بودجه تغییر چشم‌گیری اتفاق نیافتاده است.

این نماینده بیان داشت: با این حال مجلس تلاش خود را برای اصلاح ساختار بودجه انجام خواهد داد اما وقتی متن لایحه با اصلاحات فاصله دارد، اقداماتی که مجلس می‌تواند در جهت ایجاد شفافیت مدنظر قرار دهد طبیعتا محدود است اما با این حال کمیسیون برنامه و بودجه از قبل کمیته‌ای را پیرامون این موضوع تشکیل داده است که امیدواریم دوستان ما بتوانند مطابق سازی ضمنی را در این بودجه مدنظر قراردهند.

کد خبر: ۵۷٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha