۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
تشخیص قطعات اصلی خودرو با تقلبی خیلی سخت شده است
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران:

تشخیص قطعات اصلی خودرو با تقلبی خیلی سخت شده است

نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: متاسفانه تشخیص قطعات خودرو از تقلبی با اصلی در کشور خیلی سخت شده است.

به گزارش بازار، «علیرضا نیک آئین» افزود: قطعات تقلبی در بازار خودرو با ابزارهای روز و هولوگرام های بسیار دقیق انجام می شود.

وی اظهارداشت: شرکت های مادر و شرکت های پشتیبانی کننده قطعات یدکی خودروهای وارداتی همه از ایران رفته اند اکنون کسی نیست که از قطعات یدکی خودرو پشتیبانی کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: نمایندگی های خودرو موجود در کشور نمایندگی با قطعات و تجهیزات نیستند چون شرکت های مادر جنس به ایران نمی دهند.

وی افزود: در حال حاضر قطعه سازان برای شرکت های خودروساز قطعه می سازند و به عبارتی مشکلی برای فروش تولیدات خود ندارند از اینرو دیگر آن رغبت و توجه لازم را برای تولید قطعات با کیفیت از خود نشان نمی دهند.

نیک آئین اظهارداشت: کمبود قطعه در بازار باعث شده قطعه سازان قطعات مورد نیاز شرکت های خودروسازی را تامین کنند و دیگر بازار لوازم یدکی خیلی بر ای آنها مهم نیست.

وی ادامه داد: شرکت های مثل هیوندا، کیا وتویوتا که خودروهای زیادی وارد بازار ایران کردند متاسفانه ارتباط خود را با کشور قطع و قطعات و تجهیزات مورد نیاز این خودروها را نمی دهند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: قطعاتی که در قالب «خرده بار» وارد کشور می شود گاهی گدار بانک مرکزی جلوی ورود این کالاها را می گیرد.

وی افزود: اکنون حجم زیادی از قطعات خودرو در گمرکات دپو شده که به دلیل مشکلات ارزی ترخیص نمی شود.

نیک آئین اظهارداشت: شوربختانه به دلیل اعمال تحریم ها تامین‌کنندگان قطعه قادر به همکاری با شرکت های اصلی و مادر جهانی نبوده و به همین دلیل همه شاهد وفور قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار هستند.

وی یادآورشد: جولان قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار لوازم یدکی زنگ خطری که هم مصرف کنندگان و هم مسئولان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند چون تلفات جانی و مالی فراوانی را به دنبال دارد.

کد خبر: ۵۷٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha