۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
راه‌اندازی سامانه جامع یکپارچه تجارت تا ۱۱ بهمن امسال
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

راه‌اندازی سامانه جامع یکپارچه تجارت تا ۱۱ بهمن امسال

دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: سامانه انبارها تا ۱۱ بهمن تکمیل می‌شود تا بتوانیم دو موضوع تجارت داخلی و خارجی را در قالب سامانه یکپارچه تجارت فراهم و امکان ردگیری کالاها را مهیا کنیم.

به گزارش بازار، دهقانی نیا با اشاره به پیگیری های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در پی این پیگیری ها، گزارشات سه ماهه ای را در خصوص میزان پیشرفت سامانه های حوزه مبارزه با قاچاق به روسای قوای سه گانه ارائه کردیم که نهایتا منتج به دستور رئیس جمهور در جلسه هفدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات شد.

وی درباره این دستور رئیس جمهور اظهار کرد: دستگاه ها در حوزه سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام مقتضی را برای تبادل تکمیل اطلاعات انجام دهند و با هماهنگی که کارگروه سامان پذیری دولت الکترونیک انجام می دهد، بابت ارسال و دریافت داده های حوزه تجارت فرامرزی اقدام کنند و این امر تا حدود ۷۰ درصد محقق شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در عین حال با تصریح بر اینکه تبادل اطلاعات هنوز به صورت کامل انجام می پذیرد، اظهار کرد: امیدوار هستیم با وقت مجددی که رئیس جمهور تا ۱۱ بهمن معین کرده است، تکمیل کار صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیافتد، سامانه جامع تجارت بر اساس بند الف ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق تحت عنوان سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت به طور کامل راه اندازی خواهد شد و این امکان را ایجاد می کند در حوزه تجارت خارجی تا انتهای تشریفات گمرکی، کالای مورد نظر برای مبارزه با قاچاق در رصد قرار بگیرد و این امکان رصد، قدرت پیش گیری را برای مقابله با قاچاق فراهم می کند.

دهقانی نیا درباره تجارت داخلی نیز ابراز کرد: این موضوع در جلسه با ریاست جمهوری مطرح شد و رئیس جمهور تاکید کرد موضوع سامانه انبارها تا ۱۱ بهمن تکمیل شود تا بتوانیم دو موضوع تجارت داخلی و خارجی را در قالب سامانه یکپارچه تجارت فراهم و امکان ردگیری کالا را مهیا کنیم.

کد خبر: ۵۷٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha