۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
جاده‌های کوهستانی استان مرکزی لغزند است/ بارش برف در ارتفاعات
مدیرکل راهداری مرکزی:

جاده‌های کوهستانی استان مرکزی لغزند است/ بارش برف در ارتفاعات

اراک- زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی با اشاره به موج بارش برف در ارتفاعات استان از احتمال لغزندگی در جاده‌های کوهستانی مرکزی خبر داد.

علی زندی فر در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص وضعیت جاده‌ای و حمل و نقل استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به بارش های اخیر یک هزار و ۱۱۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان توسط عوامل و نیروهای راهداری برف روبی و پاکسازی شده است.

وی افزود: برای رفع لغزندگی محورهای استان و جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات، بیش از ۷۴۷ تن نمک پاشی با استفاده از ۶۰ دستگاه ماشین آلات برف‌روبی و نمک پاشی توسط ۱۱۰ نیروی عملیاتی راهداری در جاده‌های استان مرکزی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان داشت: با توجه به سامانه های هواشناسی، ورود یک سامانه بارشی به کشور پیش بینی شده که این سامانه استان مرکزی را از ظهر فردا تحت تاثیر بارش های خود قرار می دهد و در برخی از ساعات موجب بارش باران و در ارتفاعات گاهی بارش برف را در پی خواهد داشت.

زندی فر افزود: این سامانه روز پنجشنبه از استان عبور می کند اما تا عصر فردا، احتمال رگبارهای خفیف در استان دور از انتظار نیست و در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت که در شهرستان‌های شازند، اراک، خنداب، خمین، ارتفاعات تفرش، آشتیان، کمیجان و شمال استان این مخاطره مشاهده می شود.

وی نسبت به احتمال لغزندگی جاده ها به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه های استان به ویژه گردنه زالیان هشدار داد و گفت: توصیه ما به رانندگان احتیاط در تردد جاده ای است.

کد خبر: ۵۷٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha