۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
ورود سامانه بارشی قدرتمند و احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ورود سامانه بارشی قدرتمند و احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق

سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز سامانه بارشی قدرتمندی وارد کشور خواهد شد.

به گزارش بازار، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی گفت: امروز شاهد ورود سامانه بارشی از نواحی غربی کشور خواهیمی بود و در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب استان کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد منتظر بارش هستیم. وی گفت: بارش‌های پراکنده در استان بوشهر، شمال استان فارس، نواحی غربی استان اصفهان، همدان و استان قم و مرکزی اتفاق خواهد افتاد.

سرکرده افزود: این سامانه بارشی به تدریج به دامنه‌های جنوبی البرز می‌رسد. امشب در شمال استان‌های تهران، سمنان، البرز، قزوین و زنجان بایستی منتظر بارش باشیم. در سواحل دریای خزر گیلان، مازندران و گلستان هم از بعدازظهر بارش‌ها شروع می‌شود.

وی گفت: از نیمه‌های شب در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش رخ خواهد داد. بارش در ارتفاعات البرز و همچنین زاگرس مرکزی بصورت برف است و فردا پیش بینی می‌شود در ارتفاعات شمال شرق بارش برف داشته باشیم.

سرکرده افزود: این سامانه روز جمعه ضعیف می‌شود و بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای را همچنان در نواحی جنوب غرب و شمال شرق کشور پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: از شنبه هفته آینده سامانه بارشی قوی دیگری وارد می‌شود و این بار کسانی که در نواحی جنوب و جنوب شرق هستند باید دوباره منتظر بارش باشند.

سرکرده افزود: پیش بینی می‌شود امروز شدت بارش‌ها در شمال استان خوزستان و نواحی جنوبی استان لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود. بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و همچنین جاری شدن روان آب را در این استان‌ها پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و از نیمه‌های شب کم کم هوا نیمه ابری می‌شود و بارش‌های پراکنده هم رخ خواهد داد. دمای پایتخت حداکثر به ۱۲ درجه و حداقل به ۵ درجه خواهد رسید.

کد خبر: ۵۷٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha