۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
بهره برداری از ۳۰ پروژه مهم سرمایه گذاری تولیدی در صنایع مختلف
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

بهره برداری از ۳۰ پروژه مهم سرمایه گذاری تولیدی در صنایع مختلف

میرزایی، معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امسال نزدیک به ۳۰ پروژه مهم سرمایه گذاری تولیدی در بخش‌های مختلف کشور در صنایع مختلف، بهره برداری می‌شود که بر روی بعضی از آنها بیش از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش بازار، حجت میرزایی با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت نظارت و هماهنگی بنگاه های اقتصادی و شرکت های وابسته به صندوق های بازنشسته را بر عهده دارد، گفت: نزدیک به ۴۰۰ بنگاه اقتصادی در حوزه های مختلف پتروشیمی، فولاد، حمل و نقل، صنایع غذایی، دارویی و سایر صنایع مسئولیت سرمایه گذاری و حفظ ذخایر صندوق های بازنشسته را بر عهده دارند که مستمری بگیران و کارگران و کارکنان بیمه پرداز مالک و صاحب اصلی آن ها هستند.

بهره برداری ۳۰ پروژه مهم سرمایه گذاری تولیدی در صنایع مختلف
وی به مهم ترین فعالیت های معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و عنوان کرد: پیگیری بسیار جدی برای پروژه های تولید از مهم ترین اقدامات این معاونت است. امسال نزدیک به ۳۰ پروژه مهم سرمایه گذاری تولیدی در بخش های مختلف کشور در صنایع مختلف، بهره برداری می شود. برخی از این پروژه ها بسیار بزرگ هستند و روی بعضی از آن ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. برخی نیز پروژه های کوچک تر و نوسازی صنعتی است.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: راه اندازی و فعال کردن این پروژه ها دستاوردهای خیلی خوبی برای صندوق های بازنشستگی و صاحبان آن ها خواهد داشت و حتی در سطح ملی کمک می کند تا وابستگی ما در خیلی از محصولات کاهش پیدا کند و یا صادرات ما در برخی از محصولات افزایش پیدا کند و ارزآوری بیشتری داشته باشیم.

پیگیری طرح اجرای شفافیت در بنگاه های اقتصادی
وی با اظهار به اینکه طرح اجرای شفافیت در بنگاه های اقتصادی در حال پیگیری است، گفت: نزدیک به ۱۰ سامانه شفاف سازی در بنگاه های اقتصادی در حال اجراست. برخی اجرا شده و مرحله اول اجرای این سامانه ها است و مرحله دوم دسترسی عمومی همه ذی نفعان به ویژه بازنشستگان و کارگران به اطلاعات بنگاه های اقتصادی است که در ماه های آینده محقق خواهد شد.

شروع مقدمات برنامه هفتم توسعه حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی
میرزایی با اشاره به اینکه در حال پیگیری اجرای دو برنامه دیگر در معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم، عنوان کرد: یک اقدام ما سند چشم انداز یا سند آینده نگری حوزه معاونت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افق ۱۴۱۰ است و دیگری مقدمات برنامه هفتم توسعه حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در هفته جاری آغاز شده است.

صندوق های بازنشستگی بالاترین سهم در عرضه به بازار بورس
وی در خصوص نوع فعالیت معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازار سرمایه توضیح داد: صندوق بازنشستگی نهادهای عمومی غیر دولتی هستند، برنامه بورسی شدن و واگذاری سهام این بنگاه ها در بورس به صورت جدی برنامه ریزی می شود و هم در سال ۱۳۹۸ و در هشت ماهه ۱۳۹۹ در صندوق های بازنشستگی بالاترین سهم را در عرضه سهامشان در بورس داشتند و بخش پیشتاز در بورسی شدن و ورود به بازار سرمایه بوده اند.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون نزدیک به ۱۰ هلدینگ و شرکت بزرگ وابسته به صندوق های بازنشستگی پذیرش گرفته اند و آماده عرضه هستند و منتظر هستیم هر زمانی سازمان بورس اجاز دهد و شرایط فراهم باشد، اینها سهامشان را عرضه می شود. همین طور تعداد بسیار زیادی از شرکت های وابسته به صندوق های بازنشستگی در نوبت فرآیند پذیرش هستند یا هلدینگ یا شرکت های وابسته به هلدینگ ها تا پایان دولت دوازدهم تعداد زیادی از ان ها عرضه خواهد شد.

وی یادآور شد: با مصوبه ای که هیئت دولت سه ماه پیش تصویب کرده است، همه این شرکت های بورسی موظف هستند دست کم تا ۲۵ درصد از سهامشان در بورس عرضه شود. یعنی در قالب شرکت های صندوق بازنشستگی چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد سهامدار هستند، سهمشان به کمتر از ۲۰ درصد کاهش پیدا می کند و سهامداران بسیار متعددی با شناورسازی پیدا کنند و امکان رقابت و همین طور شفافیت حداکثری برای این بنگاه ها محقق شود.

پرداخت ۳۲ میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی
میرزایی در رابطه با پرداخت بدهی دولت بیان کرد:‌ دولت هم به صندوق سازمان تامین اجتماعی و هم به سایر صندوق ها بدهی هایی دارد که در سال جاری تا کنون در حدود ۳۲ میلیارد تومان از بدهی خود به تامین اجتماعی را در قالب واگذری بنگاه ها پرداخت کرده است. مهم ترین کاری که دنبال می کنیم این است که بنگاه هایی که واگذار می شود بلافاصله در فرآیند پذیرش و عرضه در بورس و سپس شناور سازی بروند.

پذیرش ۵۰ هزار نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی
وی با اشاره به اقداماتی که در معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مقابله و رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان شیوع کرونا انجام شده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی با برخورداری از تعداد زیادی بیمارستان و مراکز درمانی از میزبانان اصلی بیماران کرونایی بوده است و تاکنون نزدیک ۵۰ هزار نفر بیمار کرونایی را در بیمارستان های تامین اجتماعی پذیرش کرده است و به آن ها خدمات ارائه داده است.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بنگاه های وابسته به صندوق های بازنشستگی سهم بسیار زیادی را در تولید داروهای مورد نیاز و همین طور شوینده ها و مواد ضدعفونی کننده و تولید ماسک داشته اند و به سطح بی نیازی و خودکفایی کامل در تامین این مواد در سطح کشور رسیده ایم.

وی افزود: در ۴۰۰ بنگاه وابسته به صندوق های بازنشستگی پروتکل های بهداشتی با دقت کامل دارد رعایت می شود و کمترین تعداد فوتی ها در این بنگاه ها بوده است. همچنین در چارچوب مسئولیت های اجتماعی برای کمک به محیط پیرامونی شانریال اقدامات بسیار زیادی در حوزه های محلی و منطقه ای انجام دادند.

کد خبر: ۵۷٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha